خیلی از مسائل را بازگو خواهم کرد

ایسنا - حمید سوریان پس از حذف از بازی‌های المپیک پکن، گفت: من به دلیل آسیب دیدگی‌هایی که داشتم نتوانستم خوب تمرین کنم و با آمادگی صد درصد به المپیک نیامدم. البته فکر می‌کردم با همین میزان آمادگی هم بتوانم قهرمان شوم و از خودم توقع داشتم خوب کار کنم. اما، متاسفانه این طور نشد.

سوریان با تاکید بر اینکه من شرمنده مردم هستم، تصریح کرد: با این شکست فقط شرمنده مردم شدم. شاید برخی بگویند که استرس و فشار روانی برای من زیاد بود اما، من فکر می‌کنم استرس آنچنانی نداشتم. توقعات باعث نشد که من شکست بخورم، من خودم آماده نبودم.

قهرمان سه سال گذشته کشتی جهان با اشاره به برخی از مشکلاتی که در ماه‌های گذشته داشته، خاطرنشان کرد: دوست دارم خیلی از مسائل را بازگو کنم. چرا که دوست ندارم ورزشکار دیگری همچون من سال‌ها برای کسب مدال المپیک زحمت بکشد و به خاطر هیچ و پوچ و مشکلات و حاشیه‌هایی که دیگران به وجود می‌آورند، نتواند برای المپیک آماده شود. شاید برخی با مشاوره‌های غلط و یا حتی کمبود امکانات یک قهرمان را از مسیر خود خارج کنند اما، به هر حال اکنون نمی‌خواهم در این موارد صحبت کنم چرا که اکنون زمان بازگو کردن گلایه‌ها نیست. به هیچ وجه در این روزها شرایط روحی خوبی ندارم.

سوریان چه رازهایی را برملا خواهد کرد؟

دو تن از امیدهای کشتی فرنگی کشورمان که در بازی‌های المپیک پکن ناامید شدند، وعده بازگویی برخی مسائل پشت‌پرده کشتی فرنگی را به روزهای آتی داده‌اند.

قاسم رضایی ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان که در همان دور اول رقابت‌ها مغلوب حریف لیتوانیایی خود شد، گفته که بسیاری از ناگفته‌هایی که مربوط به نحوه تمرینات و مشکلات درون اردویی تیم ملی بوده را در بازگشت به تهران بر زبان جاری خواهد کرد.

رضایی یکی از همان کسانی است که ضربه شدیدی را از بابت تدابیر نادرست اعضای کادر فنی کشتی فرنگی متحمل شد. انجام تمرینات اشتباه در اردوی تیم ملی دارنده مدال برنز دنیا را به حال و روزی انداخت که او در لیگ و جام یادگار نمایشی بسیار ضعیف از خود ارائه داده و همه را ناامید کرد.

اعزام اجباری او به مسابقات آسیایی در حالی‌که در جام یادگار هم عملکرد پر ایرادی داشت، تنها به خاطر خودخواهی اعضای کادر فنی و با این نیت بود که مدال رضایی و دیگر ملی پوشان سرشناس که نیازی به حضورشان در کره جنوبی نبود، بتواند سند بقای آنها را مهر و موم کند.

اما حمید سوریان که هنوز هم شکستش در باور کشتی دوستان ایرانی نمی‌گنجد، همانند رضایی اشاره به بازگو کردن عوامل شکستش کرده است.

سوریان که در اشاره به شکست مقابل حریف روسی‌اش هیچ صحبتی در خصوص مشکلات داوری و... نکرده سرپنجه نبودن را عامل شکست خود دانسته است.

حالا باید منتظر بازگشت مدیر و سرمربی تیم ملی به تهران باشیم تا آنها پاسخگوی این مساله باشند که به چه دلیل سوریان را با هشت کیلوگرم اضافه وزن و مصدومیتی که داشت، راهی مسابقات قهرمانی آسیا کردند؟ مگر او نیازی به سهمیه المپیک داشت که

مجبورش کردند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابد؟

به یقین سوریان این مساله را یکی از عوامل تشدید مصدومیت خود می‌داند و به همین خاطر دلیریان و سیمخواه هم باید خود را از این اتهام که به خاطر کسب نتیجه صوری در مسابقات آسیایی و در نتیجه اخراج نشدن از ترکیب کادر اعزامی به المپیک، مهره‌هایی چون سوریان و رضایی را عازم کره جنوبی کرده‌اند، مبری سازند.