ساعی: هنوز هم برای مدال آوری دیر نشده است

ایسنا- هادی ساعی پیش از اعزام به المپیک پکن گفت: المپیک میدان بزرگی است و نفراتی که شانس مدال آوری بیشتری دارند، نسبت به سایر ورزشکاران، فشار روانی بیشتری را به لحاظ انتظارات به دوش خود احساس می‌کنند.

تکواندوکار ایران در وزن سوم تکواندو بازی‌های المپیک پکن گفت: حساسیت مسابقات المپیک به نحوی است که حتی یک ورزشکار حرفه‌ای نیز ممکن است در روز مسابقه نتواند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی افزود: رسانه‌ها و مسوولان ورزش به دلیل انتظار مدال آوری از ورزشکاران شاخص، ناخودآگاه فشار بالای روانی را برخلاف میل درونی خود به این ورزشکاران وارد می‌کنند؛ در حالی که باید اجازه دهند تا ورزشکاران با آرامش بیشتر و خاطری آسوده‌تر مسابقات خود را برگزار کنند.

ساعی درباره‌ حذف ورزشکاران شاخص ایران از جمله آرش میراسماعیلی، مسعود حاجی آخوندزاده و حمید سوریان که پیش از آغاز بازی‌های المپیک از شانس‌های کسب مدال محسوب می‌شدند، گفت: نمی‌توان گفت این ورزشکاران کم کاری کردند؛ زیرا گاهی برعکس، از تمرین زیاد نیز این اتفاقات و کاهش قوای بدنی رخ می‌دهد. در المپیک نمی‌توان نتایج مسابقات را پیش‌بینی کرد و از آنجا که ورزش ایران اساسا یک ورزش انفرادی است ممکن است آن‌روز، روز ورزشکار نبوده و نتیجه نگیرد. وی گفت: ‌فکر می‌کنم هنوز نیز برای کسب مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک دیر نشده است و سایر ورزشکاران باقی مانده می‌توانند مدال کسب کنند. ساعی در مورد شرایط روحی و روانی خود به لحاظ انتظارات موجود برای مدال‌آوری گفت: المپیک پکن سومین میدان المپیکی است که در آن حضور خواهم یافت و اینکه همه به من می‌گویند حتما باید با مدال طلا بازگردی و روی این مدال حساب باز کرده‌ایم از روی دوست داشتن است. این انتظاری است که خودمان به وجود آورده‌ایم و مردم و مسوولان باید انتظارات خود را کنترل کنند تا فشارهای روانی به ورزشکاران انتقال نیابد. یادآور می‌شود اولین مسابقه ساعی در المپیک پکن جمعه اول شهریور برگزار می‌شود.