ایسنا-‌ آرش میراسماعیلی، قهرمان جودو ایران پس از حذف از بازی‌های المپیک پکن برای همیشه از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

وی درباره حذف از المپیک اظهار کرد: فکر می‌کنم روز، روز من نبود. وقتی که یک ورزشکار می‌بازد، حرف و حدیث‌ها زیاد می‌شود. من همه شکست‌ها را خودم به گردن می‌گیرم و مقصر اصلی شکست‌ها خودم هستم. من سه ماه پیش همین حریف ژاپنی را شکست داده بودم. فکر می‌کنم خواست خدا بود که من پیروز نشوم. فکر می‌کنم حکمتی در آن وجود داشت، توضیح خاصی ندارم و هر نقد و انتقادی را می‌پذیرم. شاید اگر پیروز می‌شدم اکنون بحث چیز دیگری بود. ولی وقتی می‌بازی حرف و حدیث‌ها زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه من هیچ مشکلی از لحاظ بدنی نداشتم، خاطرنشان کرد: من درلحظه مسابقه گیج بودم. ده درصد آرش میراسماعیلی هم نبودم. خودم هم دنبال دلیلش هستم و امیدوارم به این دلیل برسم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به عنوان نماینده ایران خوب ظاهر نشدم و شرمنده مردم شدم. از مردم نمی‌خواهم که من را ببخشند، شاید خواست خدا بود که پس از سه دوره حضور در المپیک، نتوانم مدالی کسب کنم.

قهرمان دو دوره جودوی جهان با تاکید بر اینکه تصمیمم را گرفته‌ام و از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کنم، یادآور شد: من باید جایم را به جوان‌ترها بدهم. اکنون شرایط بدنی دارم که شاید تا چند سال دیگر بتوانم مسابقه بدهم، اما من دیگر آن آرش جوان نیستم. ۱۰ سال است که عضو تیم ملی هستم.