دایی: به بزرگ‌تر از کفاشیان هم اجازه دخالت در امور فنی نمی‌دهم

پویان امیری

عکس: آکو سالمی

اگر به محبوبیت باشد باید سعید راد، گلزار و علی پروین را دعوت کنم اولین کنفرانس مطبوعاتی دایی، سرمربی تیم ملی با ۲۰دقیقه تاخیر و با استقبال گسترده خبرنگاران و عکاسان آغاز شد. علی دایی ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران از آنان خواست در مورد تداوم جلسه مطبوعاتی تصمیم بگیرند و اینکه جلسه هر هفته باشد یا هر دو هفته.

دایی در مورد تعامل با مربیان گفت: قانون برای همه است و ما نمی‌توانیم به یک مربی بازیکن بدهیم، به دیگر مربیان لیگی بازیکن ندهیم. تا موقعی که من هستم بین تیم‌ها تبعیض قائل نمی‌شوم. من همیشه مورد اتهام بودم که چرا با تیم اصلی بازی می‌کنیم، حالا که با تیم اصلی بازی می‌کنیم می‌گویند، چرا با تیم بازی نکردی، هر کاری می‌کنیم مجبور به پاسخگویی هستیم.

سرمربی تیم ملی در مورد دعوت بازیکن جوان گفت: باید سیستم را عوض کنیم، باید بیشتر به جوانان بها بدهیم، در این مدت تیم ملی روز به روز بهتر شده، اگر خواستید به من فحش بدهید، اما به جوان تیم چیزی نگویید، من همیشه در خدمت تیم ملی هستم.

دایی در مورد اعتراض قلعه‌نویی بعد از باخت به پگاه به تیم ملی گفت: استقلال متعلق به قلعه‌نویی نیست، استقلال مال همه است، نباید شکست را توجیه کرد، من جلوی مربیان موضع‌گیری نکردم، از مظلومی یا بگوویچ بپرسید یا نباید لیگ را برگزار کرد یا تیم ملی نباید بازی کند، به من حق بدهید. سرمربی تیم ملی در مورد لغو بازی‌های سپاهان و سایپا گفت: من برنامه‌هایم را به سازمان لیگ دادم، سازمان باید برنامه‌ریزی لیگ را انجام دهد، اگر برنامه‌ریزی درست باشد لیگ تعطیل نمی‌شود، اما اگر بازی رسمی باشد، لیگ باید تعطیل شود.

وی در مورد دخالت کفاشیان در امور فنی گفت: کفاشیان بزرگ من است و زیردست او کار می‌کنم، اما او که سهل است بزرگ‌تر از او هم نمی‌تواند در مسائل فنی دخالت کند.

دایی در مورد اینکه بازیکنانی که دعوت می‌کند محبوب نیستند، گفت: اگر به محبوبیت باشد باید محمدرضا گلزار را دعوت کنم چون او را دعوت کنم استادیوم پر می‌شود یا سعید راد و علی پروین را دعوت کنم این اتفاق می‌افتد. وی در مورد قانون جدید کمیته انضباطی در مورد رعایت شئونات اخلاقی اظهار داشت: همه باید از قانون تبعیت کنیم. من ۸ سال است اینگونه ریش دارم، هیچ کس تا به حال به من گیر نداده، مخالفم که به ظاهر بازیکنان گیر دهند. او در مورد عملکرد میرزاپور در بازی با پرسپولیس گفت: میرزاپور جزو بهترین‌ها در اردو بوده اما عملکرد او را مقابل پرسپولیس قبول نداشتم.

دایی در مورد سه لژیونر جدید گفت: «کریمی، مهدوی‌کیا و هاشمیان جزو ۳۸ نفری هستند که ما برای دریافت ویزا معرفی کردیم، اما لیست مهم ما لیست ۲۵ نفره است.»