مرتضی ناعمه

۱ - از فردا بیست‌و‌نهمین دوره رقابت‌های المپیک به میزبانی پکن آغاز می‌شود. المپیک بی‌شک بزرگترین رویداد ورزشی است که هر ۴ سال یک‌بار عاملی برای جمع‌شدن ورزشکاران از رنگ‌ها، نژاد‌ها، ادیان و ملل مختلف است و همین فلسفه اصلی برگزاری المپیک است. المپیک بدون توجه به اتفاقات سیاسی قصد دارد عاملی برای نزدیکی کشورها به یکدیگر باشد و حرمت انسان را پاس دارد.

۲ - چین یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان و پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با صرف هزینه ۴۰ میلیارد دلاری پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ را برگزار می‌کند. چینی‌ها که به بهانه مسائلی چون درگیری‌های تبت با سانسور رسانه‌ای و سخت‌گیری با مخالفان سیاسی تحت فشار قرار دارند، می‌خواهند با بهتر برگزار کردن المپیک از هرگونه بهانه‌گیری کشورهای دیگر فرار کنند.

۳ - کاروان المپیک کشورمان با ۵۵ سهمیه درحالی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که نزدیک ۵۴ میلیارد تومان صرف هزینه‌های آماده‌سازی شده است. این کاروان با از دست دادن حسین رضازاده یکی از اصلی‌ترین امیدهای خود برای کسب مدال را از دست داد تا چشم به سایر ستاره‌های خود داشته باشد.

۴ - المپیک بی‌شک در طول یک‌ماه برگزاری خود حساس‌ترین رویداد ورزشی خواهد بود و ما نیز در گروه ورزش دنیای اقتصاد تلاش می‌کنیم درحد امکان به این رویداد به بهترین نحو ممکن بپردازیم. امیدواریم با کسب هر مدال یک عکس روی جلد روزنامه از ستاره‌های ورزش‌مان ببینید.

۵ - جز حسین رضازاده، کاروان ایران در المپیک یک حسرت و جای خالی خیلی بزرگ دارد که بدجوری به چشم می‌آید، آیدین نیکخواه بهرامی جوان رعنای بسکتبال ایران که جایش را حتما خالی می‌بینیم. روحش شاد.