گروه ورزش - مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی بار دیگر تصمیم دارد از پخش سرود ملی کره جنوبی و برافراشته شدن پرچم این کشور، در مسابقه تیم‌های فوتبال دو کره در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال در پیونگ یانگ جلوگیری کند.

تیم‌های فوتبال دو کره قرار است در چارچوب دور نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال روز دهم سپتامبر در پیونگ یانگ رو در روی هم قرار گیرند ولی یو یونگ چول سخنگوی اتحادیه فوتبال کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی از طریق فیفا به ما اطلاع داد قصد ندارد بار دیگر اجازه دهد سرود ملی کره جنوبی در این بازی پخش و پرچم ما برافراشته شود. وی افزود: با این همه ما بر لزوم اجرای این مراسم بر اساس مقررات فیفا تاکید داریم. وی همچنین احتمال تغییر محل برگزاری این مسابقه را منتفی ندانست.

گفتنی است کره شمالی در بازی قبلی میان دو تیم در ماه مارس گذشته در چارچوب دور اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نیز اعلام کرد ه بود پخش سرود کره جنوبی را ممنوع و از برافراشته شدن پرچم این کشور جلوگیری می‌کند. این تصمیم کره شمالی مقامات فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا را بر آن داشت تا محل برگزاری این مسابقه را از پیونگ یانگ به شانگهای تغییر دهد که بازی با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت.

روابط میان دو کره پس از روی کار آمدن لی میونگ باک رییس جمهور کره جنوبی در ماه فوریه رو به تیرگی نهاده است.