خبرگزاری ایرنا - یکی از کارشناسان فوتبال کشور، انتقال تیم‌های تهرانی به استان‌های دیگر را به سود فوتبال ملی ندانست و گفت: با این انتقال‌ها فوتبال ملی ما در آینده دچار مشکل می‌شود.

محمدرضا کربکندی گفت: اینکه عنوان می‌شود رانت خواری تیم‌های استقلال و پرسپولیس از استفاده از دیدارهای خانگی نسبت به تیم‌های شهرستانی برچیده می‌شود، حقیقت دارد، اما منطقی نیست. وی افزود: تهران بیش از ۱۲میلیون نفر جمعیت دارد از این رو برای این استان، دو تیم کافی نیست و فوتبال ملی ما نباید با این بهانه که رانت تیم‌های استقلال و پرسپولیس برداشته می‌شود، ضربه ببیند.

سرمربی سابق تیم‌های ذوب آهن، سپاهان و شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: انتقال تیم‌ها را از استانی به استان دیگر اصولی نمی‌دانم و معتقدم با این سیاست انگیزه‌ها در فوتبال ایران از بین می‌رود و فوتبال ما دچار بی‌قانونی می‌شود.

وی افزود: با این شیوه، تیم‌ها به حق و حقوق خود نمی‌رسند و هم اسپانسرها و هم بازیکنان سرخورده می‌شوند. کربکندی افزود: انتقال تیم‌ها از استانی به استان دیگر چشمه سازندگی فوتبال ایران را خشک می‌کند، زیرا استان‌هایی که هنوز از پتانسیل تیم داری برخوردار نیستند، عامل بازدارنده‌ای برای فوتبال ما خواهند بود.