امسال سال مقابله دولت با بخش‌خصوصی در فوتبال است!

ایسنا- مدیر عامل باشگاه پاس همدان گفت: برای فوتبال کشور، در سالی که دولت با بخش خصوصی مقابله می‌کند، آرزوی موفقیت می‌کنم.

کاظم اولیایی پیرامون لغو بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال و مقابله با محرومیت‌هایی که علیه فوتبال ملی ایران در مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: اقداماتی که اکنون علیه فوتبال ملی ما رخ می‌دهد، دوران گذاری است که باید با تفکر، تعقل و استفاده از خرد جمعی، به خوبی آن را طی کرد.

وی افزود: این مساله بسیار حساس، تفکر بالا و ایجاد ساختاری قوی را می‌طلبد. ما می‌توانیم با دعوت برخی خبرگان کشور، از خرد و توانایی آنها در این زمینه استفاده کنیم که می‌شود کمیته‌ای با نام ستاد حمایت ملی برای این منظور تشکیل داد. کشور ما با بسیاری از ملل مختلف، روابط دوستانه و خوبی دارد که می‌توان از ارتباط خوب با آنها برای انجام دیدارهای تدارکاتی استفاده کرد. همچنین نباید بگذاریم تصمیمات عجولانه، فوتبالمان را به بن‌بست بکشاند، زیرا با اندکی درنگ و تدبیری درست می‌توان از این گذر مقطعی‌ عبور کرد.

اولیایی تاکید کرد: ما دوست و دشمن خودمان را به خوبی می‌شناسیم؛ بدون شک گستره فوتبال و توان بالقوه‌اش در دنیا، اجازه می‌دهد به راحتی بر این مشکل حل‌شدنی چیره شویم. این موضوع تنها به روابط بین‌الملل سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال منتهی نمی‌شود و بهتر است از نفوذ سفرای ایران در کشورهای مختلف و دیپلماسی افرادی بین‌المللی، چون آصفی، بهره‌گیری موثری داشته باشیم.

اولیایی در ارزیابی خود از تیم‌های لیگ برتر نیز گفت: ظاهرا تیم‌های امسال، وضعیت نسبتا مناسبی دارند؛ تیم‌های دولتی توانستند به خوبی از اعتبارات عظیم دولتی استفاده کرده و تمام مهره‌های سرشناس و تاثیرگذار لیگ را جذب کنند. امسال سالی است که تیم‌ها با موضعی مشخص می‌آیند؛ زیرا تربیت بدنی قصد بالا کشیدن تیم‌هایش را دارد و برایشان پول خرج می‌کند؛ ضمن اینکه حریفان هم از قبل طراحی شده‌اند؛ در سالی با این شرایط، برای فوتبالمان آرزوی موفقیت می‌کنم!