دل بوسکه راه بازگشت رائول را باز گذاشت

گروه ورزش- «ویسنته دل بوسکه» سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اسپانیا، با اظهارنظر اخیر خود، راه بازگشت «رائول گونزالس»، مهاجم باشگاه رئال مادرید، به اردوی تیم ملی را باز گذاشت.

رائول با وجود اینکه بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا لقب گرفته اما در ترکیب تیم تحت رهبری «لوییز آراگونز» و در برنامه‌های وی جایی نداشت. رائول از سال ۲۰۰۶ از تیم اسپانیا کنار گذاشته شد و حتی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به میزبانی اتریش و سوییس هم که این تیم قهرمان شد، جایی نداشت تا سرانجام آراگونز از سمت خود کناره‌گیری و راه را برای انتخاب سرمربی سابق رئال مادرید هموار کرد. دل بوسکه تاکید دارد که بازیکنانش را براساس شایستگی به جای سوابق انتخاب خواهد کرد تا برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۰ آماده شود. وی گفت: «رائول کسی نیست که مشکل تیم تلقی شود. او جزو جوانان و کم تجربه‌ها نیست و شانس زیادی برای دعوت دوباره دارد. اگر شایسته بازگشت به تیم باشد، این کار را خواهیم کرد.»

سرمربی سابق رئال تاکید کرد: قهرمانی در جام جهانی نخستین هدف اوست که نسلی از بازیکنان قهرمان را در اختیار دارد.

دل بوسکه روز ۲۰ اگوست (۳۰ مرداد) در دیدار دوستانه برابر دانمارک روی نیمکت تیم ملی اسپانیا می‌نشیند و سپس در ماه سپتامبر تیمش را در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ برابر بوسنی و استونی هدایت خواهد کرد.