پرداخت حق پخش تلویزیونی را به صداوسیما گوشزد می‌کنیم

خبرگزاری مهر-مدیرکل سازمان بازرسی کل کشور گفت: حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال حقی است که از باشگاه‌ها ضایع می‌شود و در نامه‌ای به سازمان صدا و سیما ضرورت این مساله را گوشزد می‌کنیم.

مهم‌ترین بخش نشست دیروز مسوولان فدراسیون فوتبال با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک سخنان مدیرکل سازمان بازرسی کل کشور بود. قاسم کوهستانی‌نژاد با اشاره به محبوبیت فراوان فوتبال در بین مردم و نقش این رشته ورزشی در دنیا گفت: رشته فوتبال در مسائل مختلفی در جامعه تاثیرگذار است. شما می‌بینید که افکار عمومی ما چگونه به زوایای مختلف فوتبال توجه دارند. بنابراین این مساله می‌طلبد که تلاش گسترده‌ای را نسبت به ابعاد مختلف فوتبال مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به وظایف سازمان بازرسی کل کشور گفت: بهترین برنامه‌ریزی‌ها بدون نظارت به نتیجه‌ نمی‌رسد. بنابراین قانون اساسی نظارت را پیش‌بینی کرده است. در اداره کلی که من هستم یکی از زیرمجموعه‌ها سازمان تربیت بدنی است و ما عمده کار فدراسیون‌ها را نظارت می‌کنیم. با این حال به دلیل اینکه بیشترین توجه به فوتبال است، ما هم به این مساله توجه بیشتری داریم.

کوهستانی نژاد با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است و نه در مقابل آنها گفت: هر جا احساس کنیم مانعی وجود دارد، سعی می‌کنیم برای رفع آن مانع تلاش کنیم. در حال حاضر از نظر سازمان بازرسی کل کشور حق پخش تلویزیونی حقی است که از باشگاه‌ها ضایع می‌شود. بنابراین ما در حال تنظیم نامه‌ای برای سازمان صدا و سیما هستیم که ضرورت این مساله را گوشزد کنیم. وقتی می‌گوییم ورزش باید از دولت خارج شود، باید منابع مالی هم داشته باشد که یکی از این منابع مالی حق پخش تلویزیونی است.

وی با اشاره به شکوائیه‌هایی که از فوتبال به سازمان بازرسی کل کشور می‌رسد، گفت: در حال حاضر از نامزد سابق فدراسیون فوتبال تا ورزشکارانی که به تیم ملی دعوت نشده‌اند، ما شکایت داریم. با این حال نگاه‌مان این است که اگر شکایتی می‌شود، بدون بررسی نمی‌گوییم که این حرف درست است.