گروه ورزش-تیم‌های ملی گلف زنان و مردان ایران در صورت کسب امتیاز لازم مورد نظر فدراسیون برای حضور در مسابقات جهانی این رشته مهرماه به استرالیا اعزام خواهند شد.

«عیسی اسحاقی»، رییس فدراسیون گلف گفت: ‌تیم‌های ملی زنان و مردان کشورمان شهریور ماه در یک مسابقه بین‌المللی شرکت خواهند کرد و در صورتی که جمع امتیاز این مسابقات، مسابقات قهرمانی کشور و امتیاز کسب شده در اردوی آنان به حد نصاب لازم برسد به مسابقات استرالیا اعزام خواهند شد.

وی افزود: شهریور ماه مسابقات بین‌المللی گلف در کشورهای ترکیه، چین تایپه و کره جنوبی برگزار خواهد شد که تیم ملی شامل زنان و مردان به یکی از این مسابقات اعزام خواهد شد. به گفته اسحاقی، تیم قهرمان لیگ کشور و تیم گلف جوانان نیز هرکدام در یکی از این مسابقات بین‌المللی، شرکت خواهند کرد.

رییس فدراسیون به حضور رشته گلف برای نخستین بار در مسابقات المپیاد ایرانیان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به خواست «محمد علی‌آبادی»، رییس سازمان تربیت بدنی به منظور شناسایی استعداد نوجوانان و جوانان ایرانی در رشته گلف، مسابقات این رشته از پنجم تا پانزدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات در رده سنی زیر ۲۳ سال برگزار می شود و ۱۸ تیم از ۹ استان در دو بخش زنان و مردان به رقابت خواهند پرداخت.

وی برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی را عاملی موثر در بالفعل شدن استعداها و ارزیابی هیات‌های ورزشی و ادارات تربیت بدنی استان‌ها عنوان کرد. اسحاقی در ادامه به توسعه رشته گلف در کشور اشاره کرد و افزود: در پی دستور علی‌آبادی در این زمینه طرح استعداد یابی گلف در مدارس تهران که از سال ۸۵ آغاز شده بود، تابستان امسال نیز در مجموعه ورزشی انقلاب و مربیان گلف در بخش دختران و پسران در حال برگزاری است. وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۳۰ دانش آموز مستعد که از فیزیک مناسبی نیز در این زمینه برخوردارند در حال آموزش هستند تا نفرات برتر آنان انتخاب شده و به شکل یک تیم مورد آموزش قرار گیرند.