روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال در پی چاپ مطلب «شتر با بارش در اتاق دبیرکل گم می‌شود» که مربوط به اظهارات «رضا چلنگر» مترجم تیم پاس همدان در پی محرومیت ۴ساله‌اش بود، جوابیه‌ای را در جهت درج در روزنامه ارسال کرده است. ابتدا متن جوابیه فدراسیون فوتبال و سپس توضیحات دنیای اقتصاد را بخوانید.

پیرو درج مطلبی در صفحه ورزش آن روزنامه تحت عنوان «شتر با بارش در اتاق دبیر کل گم می‌شود» مورخه ۲۹/۴/۸۷ جوابیه این فدراسیون به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد: از آنجایی که اظهارات مندرج مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و به نوعی فرار از پذیرش تخلف است به آگاهی می‌رساند محرومیت بازیکنان، پزشکیار و مترجم تیم فوتبال پاس همدان رسما از سوی فدراسیون فوتبال به این باشگاه ابلاغ گردیده است. مضاف بر اینکه در جلسه‌ای که مسوولان فدراسیون فوتبال با رسانه‌ها داشتند، مبحث دوپینگ و تخلف‌های صورت گرفته از سوی تیم پاس همدان مطرح گردید که پاسخ لازم در این خصوص ارائه شد؛ لذا چنانچه بعضی رسانه‌ها زودتر از موعد مقرر اقدام به چاپ این حکم کردند، صورت مساله را پاک نمی‌کند به ویژه آنکه سایت فدراسیون نیز همزمان با ارسال صدور حکم باشگاه پاس همدان آن را به اطلاع بازدیدکنندگان و مخاطبان خود رسانده است. از سوی دیگر مترجم تیم پاس همدان نیز در مقامی نیست که در خصوص تخلف یا عدم تخلف باشگاهی دیگر اظهار نظر کند و فدراسیون فوتبال را بازخواست نماید. با این اوصاف تاکید می‌گردد که پرونده مربوطه به باشگاه مس کرمان هیچ گونه ارتباطی با دبیر کل محترم فدراسیون ندارد که عنوان شده است در اتاق دبیر کل گم شد. چرا که مسوول و متولی رسیدگی به پرونده فوق، مسوولان کمیته‌های انضباطی و مبارزه با دوپینگ بوده‌اند که پس از استعفای آنها، لازم است مدیران جدید این دو کمیته با دقت این پرونده را مورد بازبینی مجدد قرار داده و احکام لازم را صادر نمایند.

به هر تقدیر این گونه اظهارات شتابزده و غیرمسوولانه به واقع تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و فرافکنی است، اما از رسانه‌ای چون دنیای‌اقتصاد انتظار می‌رود پیش از درج چنین اظهارات شبهه‌انگیز و غیرواقعی، تحقیق و پیگیری لازم را انجام دهد تا از هرگونه شائبه و اخبار کذب پرهیز گردد.

توضیحات دنیای‌اقتصاد

۱ - مشی گروه ورزش دنیای‌اقتصاد رعایت اخلاق و اطلاع‌رسانی کامل و جامع در هر زمینه‌ای است و چون معتقدیم مطبوعات چشم بینای جامعه هستند، بدون قصد و غرض کارمان را انجام می‌دهیم.

۲ - درخصوص مطلب یاد شده پس از گفت‌و‌گو با رضا چلنگر، نگارنده به عنوان دبیر گروه ورزش روز جمعه ۲۸/۴/۸۷ جهت رعایت عدل و انصاف حداقل ۱۱ بار با شخص آقای نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، نزدیک به ۱۷ بار با آقای تاج سخنگوی محترم فدراسیون فوتبال، ۵ مرتبه با آقای کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال و ۳ دفعه نیز با آقای حسینی، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال تماس گرفتم، که هر بار با پیام‌هایی مثل در دسترس نبودن، از شبکه خارج بودن و خاموش بودن تلفن مواجه شدم. بنابراین هیچ راهی برای تماس با دوستان وجود نداشت.

۳ - معتقدیم که پرونده «علی مولایی» ویژه‌ترین پرونده دوپینگ فوتبال در سال‌های اخیر بوده که متاسفانه معرفی عوامل اصلی آن به دلایلی «مبهم» مانده است. مدیران فدراسیون فوتبال که به تنویر افکار عمومی اعتقاد دارند، بهتر است جهت روشن کردن اذهان رسانه‌ها و عموم مردم اطلاعات لازم و مربوط به تخلف «مربی» متهم در زمینه دوپینگ را هم منتشر نمایند.

۴ - دنیای‌اقتصاد آمادگی دارد تا چنانچه «آقای نبی» به عنوان دبیرکل که در این خبر از ایشان نام برده شده، توضیحات خاصی را دارند، جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبان توضیحات وی را نیز درج کند.