ایسنا - کیومرث‌هاشمی گفت: سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال دخالتی در انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها ندارند. رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی در رابطه با انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها اظهار کرد: این نقل و انتقالات تنها با توافق دو باشگاه صورت می‌گیرد و سازمان هیچ‌گونه نقشی در این رابطه ندارد. کار فوتبال توسط فدراسیون انجام می‌شود و فدراسیون فوتبال نیز تنها در این زمینه تسهیل‌کننده امور است.

وی در عین حال گفت: این سیاست خوبی است زیرا تیم‌هایی که در تهران طرفدار ندارند، با انتقال به شهرستان‌ها حمایت خوبی از جانب طرفداران فوتبال به عمل می‌آید، اما این نکته را نیز باید مورد تاکید قرار داد که مسوولان استان‌ها باید حمایت قاطع خود را از تیم‌های فوتبال اعلام کنند. هاشمی با بیان اینکه باید تمام شرایط برای انتقال فراهم باشد، گفت: نظر سازمان در این زمینه مثبت است، اما دخالتی نمی‌کند. ما نظر مشاوره‌ای خود را ارائه می‌کنیم و در این زمینه فقط توصیه‌کننده هستیم.

رییس شورای برون مرزی سازمان تربیت‌بدنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه از این پس از برگزاری اردوهای تفریحی و تمرینی در خارج از کشور جلوگیری خواهد شد، گفت: اردوها به دو دسته باشگاهی و ملی تقسیم می‌شوند. برخی اردوها از قبل پیش‌بینی شده و با هدف خاصی برای برگزاری دیدارهای دوستانه برگزار می‌شود، اما برخی اردوها که جنبه تفریحی - تمرینی داشته و بار فنی ندارند را می‌توان در کشور خودمان و در مناطق مناسب برپا کرد. هاشمی با بیان اینکه به دلیل هزینه بالای این اردوها شورا با آنها مخالفت خواهد کرد، گفت: جایز نیست پول بیت‌المال را صرف اردوهای تمرینی کنیم. چنانچه درخواستی در این زمینه به شورا ارائه شود، با آن مخالفت خواهد شد، اما اردوهایی که از نظر فنی مثمرثمر بوده و تبعات مثبتی داشته باشد را کمک مالی خواهیم کرد.