خبرگزاری مهر: در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های فوتبال لیگ برتر و لیگ یک کشور باقی است،‌ مسوولان عالی رتبه آذربایجان شرقی همچنان مدعی خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری هستند.

این اظهارات در حالی از سوی مدیران ارشد استانی، مسوولان ورزشی و نیز برخی نمایندگان آذربایجان شرقی مطرح می‌شود که بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک اقدامات خود را برای جذب کادر فنی و بازیکنان مورد نظر آغاز کرده‌اند.

با این اوصاف، عدم مشخص شدن تکلیف حضور یا عدم حضور یک تیم از تبریز در لیگ برتر موجب سردرگمی اهالی ورزش در این استان شده است.

به اعتقاد کارشناسان، عدم حصول نتیجه در ادعای مسوولان نسبت به خرید یکی از تیم‌های لیگ برتری در تبریز، موجب سرخوردگی و یاس و ناامیدی ورزش دوستان در این خطه ورزش خیز خواهد شد.با این حال اما مسوولان مربوطه همچنان بر تلاش‌های خود برای انتقال امتیاز یکی از تیم‌های دولتی لیگ برتر به آذربایجان شرقی تاکید دارند.

در این میان، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران بر تلاش‌های گسترده برای خرید امتیاز یکی از تیم‌های لیگ برتری و انتقال به شهر تبریز تاکید کرد.محمد معمارزاده افزود: طی روزهای گذشته نامه‌های مختلفی به مقامات عالی رتبه دولت نوشته و از آنان درخواست کرده ایم نسبت به انتقال امتیاز یکی از تیم‌های دولتی حاضر در لیگ برتر به آذربایجان شرقی مساعدت‌های لازم را مبذول فرمایند.

وی ادامه داد: شخص آقای احمدی‌نژاد و آقایان سعیدلو، علی آبادی و محرابیان از جمله مسوولان عالی رتبه دولتی هستند که با آنان در خصوص انتقال یکی از تیم‌های لیگ برتری به آذربایجان شرقی مذاکراتی انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال تصریح کرد: تاکنون هیچ پاسخ قطعی در خصوص موافقت یا رد درخواست آذربایجان شرقی برای خرید و انتقال یکی از تیم‌های دولتی لیگ برتر به این استان از سوی مقامات یاد شده ارائه نشده است. معمارزاده انتقال یکی از تیم‌های دولتی حاضر در لیگ برتر به تبریز را یک خواست عمومی و به حق مردم منطقه دانست و گفت: مدیریت استان و نمایندگان آذربایجان شرقی تمام توان خود را برای تحقق این خواست مردم به کار خواهند بست.

عالی‌ترین مقام اجرایی آذربایجان شرقی ضمن انتقاد شدید از تجمیع تیم‌های دولتی در تهران بیان داشت: چه لزومی دارد باشگاه‌هایی که سالانه از بودجه کشور میلیاردها تومان هزینه می‌کنند در تهران جمع شوند اما در نتیجه‌گیری و جذب تماشاگر نیز موفق نباشند؟وی با بیان اینکه در راستای اهداف عدالت محور دولت باید تمام استان‌های کشور از امکانات و اعتبارات باشگاه‌های دولتی بهره مند شوند، افزود: این سیاست ضمن جذب تماشاگر برای باشگاه‌های یاد شده در توسعه ورزش مناطق مختلف کشور نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

از سوی دیگر، رییس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی نیز از مثبت بودن جلسه مجمع نمایندگان مجلس استان با رییس‌جمهور برای انتقال امتیاز تیم لیگ برتری خبر داد.

جواد ششگلانی افزود: در این جلسه و با نظر مساعد رییس‌جمهور نتایج مثبتی درزمینه انتقال امتیاز یک تیم لیگ برتری به آذربایجان ‌شرقی حاصل شد.

وی عنوان کرد: تا اواسط هفته آینده نتیجه قطعی این جلسه و نام تیم انتقالی به تبریز مشخص خواهد شد.

به گفته وی، تیم‌های فوتبال دولتی به خصوص تیم‌های پایتخت در اولویت سازمان تربیت بدنی برای انتقال به سایر شهرستان‌ها قرار دارند.