آغاز ساخت مجموعه ورزشی استقلال

فتح‌الله‌زاده: با خودم لودر آوردم تا بلافاصله کار را شروع کنیم

گروه ورزش - مراسم کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی فرهنگی باشگاه استقلال عصر یکشنبه با حضور رییس سازمان تربیت‌بدنی، اعضای هیات‌مدیره و کادر فنی این تیم در غرب تهران برگزار شد.

در این مراسم علی‌آبادی گفت: از احداث کمپ برای یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا بسیار خوشحالم. بی‌تردید فوتبال ایران دو باشگاه بزرگ به نام استقلال و پرسپولیس دارد که با میلیون‌ها هوادار در داخل و خارج از ایران همواره از تیم‌های پرقدرت آسیا بوده است و خوشبختانه بسیار خوشحالیم که باشگاه استقلال توانسته است صاحب این کمپ تمرینی شود.

وی افزود: زمینی که کمپ باشگاه استقلال در آن احداث شده است، ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد و باید از پیگیری‌های فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال تشکر کنم که اگر پیگیری‌های او نبود ممکن بود این زمین از دست برود.

رییس سازمان تربیت‌بدنی ادامه داد: کمپ استقلال دارای زمین تمرینی، مجموعه‌های چند منظوره مناسب و امکانات دیگر از جمله هتل و امکانات رفاهی است.

علی‌آبادی ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال چنین مجموعه‌ای را برای باشگاه پرسپولیس نیز ایجاد کنیم.

وی افزود: سازمان تربیت‌بدنی برای تکمیل این مجموعه یک میلیارد تومان به باشگاه استقلال کمک می‌کند، ضمن آن که به زودی کمک‌های مردمی نیز برای تکمیل کار ساخت این کمپ صورت خواهد گرفت. همچنین پس از مدتی با افتتاح بخشی از قسمت‌های این مجموعه، خود مجموعه به سوی درآمدزایی پیش خواهد رفت.

علی‌آبادی تاکید کرد که بر خلاف دوران گذشته که چندین بار بحث احداث مجموعه‌هایی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نافرجام ماند؛ این بار باشگاه استقلال به طور قطع صاحب کمپ خواهد شد.

وی گفت: در همین مراسم بسیاری از هواداران برای کمک به ساخت این کمپ اعلام آمادگی کردند و ما امیدواریم این کمک‌ها صورت گیرد.

علی‌آبادی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که باشگاه دوست‌داشتنی استقلال از خانه‌به دوشی رها شده و صاحب این مجموعه ورزشی است و دو درود و سلام را به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم، یکی سلام به استقلال ملت ایران که هزاران جوان برومند را تقدیم آن کرده‌اند و دیگری سلام به پیروزی ملت ایران که نهایت این استقلال بود.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ ایران هستند که هرکدام بالای ۱۰۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشانند و شایسته شرایطی بسیار بهتر است.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران نیز در حاشیه مراسم افتتاح این مجموعه گفت: با کلنگ‌زنی ورزشگاه بزرگ استقلال، از امروز این باشگاه هم صاحب خانه شد و می‌تواند با عملکرد مثبت از این مجموعه به درآمدزایی هم برسد.

علی فتح‌الله‌زاده که عصر روز یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی ورزشگاه استقلال سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه از امروز استقلال صاحب خانه شده است افزود: ما قصد داریم علاوه بر ساخت زمین چمن، زمین تمرین و سالن چندمنظوره، مجتمع تجاری فرهنگی را هم در کنار این مجموعه احداث کنیم تا اوقات فراغت خانواده‌های بازیکنان تیم‌ها به بهترین شکل پر شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با تاکید بر اینکه قول می‌دهد خانواده استقلال به‌زودی دارای همه امکانات لازم یک باشگاه شود، اضافه کرد: این تنها یک مراسم کلنگ‌زنی نیست، بلکه به کار هم وصل می‌شود؛ زیرا اول قرار بود امروز تنها مراسم کلنگ‌زنی برگزار شود، اما من با خود لودر هم آورده‌ام تا بلافاصله پس از پایان مراسم کارهای نخستین ساخت این مجموعه آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: درست است ما بدهی داریم؛ اما از امروز به ارزش این زمین که حدود ۵/۴ هکتار است از بدهی‌های استقلال کم می‌شود.

البته دیگر صحبت از بدهی نکنید، زیرا باشگاهی که چنین زمینی دارد و به زودی دارای امکانات ویژه‌ای خواهد شد، نمی‌تواند بدهکار باشد.

فتح‌ا...‌زاده همچنین تصریح کرد: پیش از افتتاح این مجتمع می‌ترسیدم رییس سازمان تربیت بدنی را به محوطه آن دعوت کنم؛ زیرا محوطه این مجموعه آن قدر زیبا است که فکر می‌کردم علی‌آبادی از من بخواهد مجموعه را به سازمان بدهیم تا در آن مجموعه ورزشی زیر نظر سازمان ساخته شود.

وی افزود: فاز نخست این زمین سال آینده افتتاح می‌شود که در شش ماه اول آن زمین چمن و در شش ماه دوم سالن چند منظوره مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا بازیکنان به غیر از زمین تمرین از سالن‌های دیگر نیز استفاده کنند. مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در پایان گفت: در فازهای بعدی هم هتل، مجتمع‌ تجاری ورزشی و ساختمان‌های اداری مدنظر در این مجموعه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.