گروه ورزش - رییس فدراسیون گلف گفت: توسعه گلف براساس برنامه پنج ساله توسعه در سه بخش زیر ساخت‌ها، همگانی و قهرمانی به طور همزمان پیش می‌رود.

عیسی اسحاقی در جلسه روسای کمیته‌های این فدراسیون افزود: در دیداری که اخیرا با «محمد علی آبادی» معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی داشتم، وی ضمن تشکر از فعالیت‌های فدراسیون از برنامه توسعه این فدراسیون، حمایت و خواستار فراگیر شدن گلف و مینی گلف در اکثر استان‌ها و دانشگاه‌ها شد.

اسحاقی اظهار کرد: در بخش زیر ساخت‌ها، تعداد زمین‌های گلف، مینی گلف، رنج‌های آموزشی و آکادمی گلف از ۶ عدد در سال ۱۳۸۳ به ۱۸ عدد در پایان سال ۱۳۸۶ رسید و این تعداد تا پایان سال به ۳۰ عدد می‌رسد.

به گفته وی پس از ۷۷ سال با رایزنی‌های صورت گرفته با اختصاص ۳/۴میلیارد ریال از طرف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نخستین باشگاه گلف ایران در مسجدسلیمان بازسازی شد.

رییس فدراسیون گلف گفت: در بخش همگانی با راه‌اندازی هیات‌های استانی تعداد هیات‌های گلف از ۶ هیات به ۱۷ هیات رسید که در ۱۰ استان سال گذشته آموزش گلف آغاز شد و تعداد جمعیت گلف باز کشور از ۲۰۰ نفر سال ۱۳۸۳ به ۱۵هزار نفر تا پایان سال گذشته رسید.

اسحاقی تصریح کرد: از سال گذشته استارت بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو زده شد و امیدواریم بتوانیم تیم خوبی را برای این مسابقات آماده کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش مربیان نیز تعداد مربیان از ۱۳ نفر سال ۸۳ به ۱۰۰ نفر در سال ۸۶ رسید و امسال دوره مربیگری درجه دو در تهران برگزار می‌شود.