گروه ورزش- پس از پایان بازی‌های تیم‌های آسیایی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ نام چهار بازیکن جدید وارد فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا تا تاریخ ۲۲ ژوئن (دوم تیر) شد. پایگاه خبری فوتبال آسیا ضمن اعلام این خبر افزود: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ با گرفتن دوMVP بهترین بازیکن ایران در آن پیکارها بود، یکبار دیگر و پس از بازگشت به ترکیب تیم ملی کشورش در بازی‌های انتخابی جام جهانی در هفتمین فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا قرار گرفت.

به غیر از نکونام که یکشنبه شب اولین گل ایران را وارد دروازه کویت کرد، کیم دو هیون از کره جنوبی، مالک الهوساوی از عربستان و جهاد الحسین از سوریه بازیکنان جدید دیگری بودند که توانستند به جمع نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا وارد شوند.

طبق روالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیش گرفته است،در فهرست جدید نیزبازیکنانی که تاکنون در بازی‌های مهم آسیا بیشترین عنوان «بهترین بازیکن» یا MVP را گرفته‌اند، وارد فهرست شده‌اند که البته تا روز انتخاب بهترین بازیکن و به صورت مداوم امتیاز بازیکنان محاسبه خواهد شد و هر بار فهرست بر مبنای تعداد MVP‌ها دوباره تنظیم خواهد شد.