بازل،ایستگاه وداع آلمان یا ترکیه

خبرگزاری فارس- با انجام نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا در بازل یکی از تیم‌های آلمان و ترکیه با یورو ۲۰۰۸ وداع می‌کند. این ۲ تیم درحالی مقارن ساعت ۱۵/۲۳ امشب به وقت تهران در ورزشگاه سن ژاکوب پارک بازل با هم روبه‌رو می‌شوند که هریک از مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی عبور کرده‌اند.

تیم ملی آلمان به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپا و جهان ابتدا در گروه دوم این مسابقات در دیدار با لهستان به پیروزی ۲ بر صفر رسید؛ اما در دیدار دوم مقابل کرواسی ۲ بر یک مغلوب شد.

ژرمن‌ها در دیدار سوم برابر اتریش، یکی از ۲ میزبان جام ملت‌ها به پیروزی یک بر صفر دست یافتند و در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه بازی زیبا و قابل توجه ۳ بر ۲،‌ پرتغال را شکست دادند تا به بازی امشب برسند.

در نقطه مقابل تیم ترکیه با هیجان زیادی بازی‌های خود را انجام داده است. این تیم که توسط فاتح تریم، مربی قدیمی‌این کشور هدایت می‌شود،‌ در ۳بازی از ۴ بازی انجام داده خود در یورو ۲۰۰۸،‌ با زدن گل در لحظات پایانی، ‌به بازی برگشته و نتیجه را به سود خود تغییر داد. این تیم در بازی نخست خود از گروه اول ۲ بر صفر مقابل پرتغال شکست خورد. در دیدار بعدی مقابل سوئیس، یکی از دو میزبان مشترک جام ملت‌ها، ابتدا با یک گل از حریف عقب افتاد؛ اما در ادامه قادر به زدن گل تساوی شد و در دقیقه نود گل برتری را به ثمر رساند. در بازی با جمهوری چک نیز ابتدا مقهور بازی خوب چک با ۲ گل شد؛ اما تیم تریم از دقیقه ۷۵ سه گل زد تا نتیجه را کاملا به سود خود تغییر دهد.

در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز ترک‌ها با کرواسی روبه‌رو شدند. این تیم پس از کسب تساوی بدون گل با حریف خود،‌ در دقیقه ۱۱۹ دروازه خود را باز شده دید و در آستانه حذف از یورو ۲۰۰۸ قرار گرفت.؛ ولی مردان تریم بار دیگر هنر بازگشت به بازی خود را نشان دادند و در آخرین ثانیه بازی گل تساوی را زده و پس از آن در ضربات پنالتی ۳ بر یک پیروز شدند.

شاگردان یواخیم لو امشب با تمام توان به دیدار ترکیه‌ای خواهند رفت که بازیکنان تاثیرگذاری چون نیهات قهوه‌چی، امره آشیک، تونجای شانلی، آردان توران، آرداتوران و ولکان دمیرل را به علت محرومیت یا مصدومیت به همراه نخواهد داشت.