واحد مرکزی خبر- رییس سازمان تربیت بدنی گفت: ارزش واگذاری‌ها در بخش ورزش کشور تا پایان سال آینده به ۲۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

محمد علی آبادی در حاشیه همایش نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با بیان اینکه سازمان تربیت بدنی در دو سال اخیر هیچ واگذاری به بخش خصوصی نداشته است، اظهار داشت: ما برای حرکت به سمت خصوصی‌سازی، فضاهای ورزشی کشور را از جهت ساعات کار مجموعه و هزینه نگهداری به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم. وی با بیان اینکه هزینه نگهداری مجموعه‌های ورزشی بالا و ساعات کار این مجموعه‌ها پایین است، افزود: با واگذاری این مجموعه‌ها به بخش خصوصی هزینه دولت از جمله برای آب، برق، تلفن و غیره کاهش یافت و درآمد خوبی نیز نصیب دولت کرد. علی آبادی گفت: درآمد حاصل از واگذاری‌ها در بخش ورزش کشور از ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۸۴ به چهار و نیم میلیارد تومان در سال ۸۶ رسید. رییس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه حجم واگذاری‌های در بخش ورزش امسال به ۱۲ میلیارد تومان خواهد رسید، افزود: برنامه ما برای پایان سال آینده ۲۵ میلیارد تومان است. علی آبادی گفت: سازمان تربیت بدنی در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تا پایان سال ۸۸ هیچ ساخت و ساز جدیدی نخواهد داشت.

وی افزود: از سال ۸۹ با تمهیداتی چون کمک مالی و بلاعوض و نیز در اختیار قراردادن زمین‌های اجاره‌ای ساخت و سازهای بخش ورزش به جز ساختمان‌های حاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد. رییس سازمان تربیت بدنی همچنین در پاسخ به‌این که واگذاری دو تیم پیروزی و استقلال به بخش خصوصی در چه مرحله‌ای است، گفت: در این خصوص کمی صبر کنید.