ایران در آخرین بازی به دنبال نخستین پیروزی خانگی

خبرگزاری مهر- مرحله سوم از دور مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ در قاره آسیا امروز به پایان می‌رسد و چهره دو تیم دیگر صعودکننده به مرحله نهایی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

تیم‌های عراق، قطر، امارات و سوریه چهار تیمی ‌هستند که شانس صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی را دارند و می‌توانند با کسب نتیجه لازم در بازی‌های امروز به مرحله بعد راه یابند.

در این بین امارات و عراق حتی با یک نتیجه تساوی هم به دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در قاره آسیا صعود می‌کنند، اما سوریه و قطر تنها با کسب ۳ امتیاز بازی امروز به این مرحله راه می‌یابند.

اما در این بین تیم ملی فوتبال کشورمان که هفته گذشته با برتری مقابل سوریه جواز صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ را کسب کرده است، امروز در ورزشگاه آزادی به دیدار کویت می‌رود. در این بازی که حکم یک بازی تشریفاتی و تدارکاتی را برای هر دو تیم دارد، دایی می‌تواند با تکیه بر بازیکنان جوان، عیار آنها را برای مرحله بعد رقابت‌ها که قطعا و به مراتب سخت‌تر از تقابل با تیم‌های امارات، سوریه و کویت خواهد بود، بسنجد.

دایی امروز جواد نکونام، محسن خلیلی، علیرضا واحدی نیکبخت و مجتبی جباری را در اختیار ندارد و باید به ترکیب تیم پیروزش دست بزند. او که نشان داده از میدان دادن به جوان‌ها واهمه‌ای ندارد و می‌تواند با خاطری آسوده و ترکیبی متفاوت تیمش را به دیدار کویت بفرستد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی از ساعت ۳۰/۲۰ دقیقه امشب در ورزشگاه آزادی برابر کویت به میدان می‌رود که از دو بازی خانگی قبلی خود به پیروزی نرسیده و به دنبال کسب نخستین پیروزی خود در دیدار خانگی است.

در سایر گروه‌ها استرالیا با چین، عراق با قطر، ژاپن با بحرین، عمان با تایلند، کره‌جنوبی با کره‌شمالی، اردن و ترکمنستان، لبنان و سنگاپور، عربستان با ازبکستان و امارات با سوریه به مصاف هم می‌روند.