صعود اسپانیا و حذف مدافع عنوان قهرمانی

گروه ورزش- تیم ملی فوتبال اسپانیا شنبه شب با گل دیرهنگام دیوید ویا مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ را به دست آورد.

تیم‌ملی فوتبال اسپانیا دیشب در گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ در ورزشگاه «تیوولی» اینسبروک اتریش، با نتیجه ۲ بر یک مقابل سوئد به برتری رسید. فرناندو تورس ابتدا در دقیقه ۱۵ تیم اسپانیا را پیش انداخت، اما زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۳۴ تیم سوئد را صاحب گل کرد تا بازی در نیمه نخست با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.

تیم فوتبال اسپانیا در نیمه دوم دیدار و در حالی که بازی در وقت‌های اضافی دنبال می‌شد، مجددا و این بار توسط دیوید ویا به گل رسید تا به جمع تیم‌های صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ راه پیدا کند. این تیم با تیم دوم گروه C رقابت‌ها دیدار خواهد کرد.

ویا که در دیدار با روسیه سه گل به ثمر رسانده بود، با گلزنی در دیدار مقابل سوئد تعداد گل‌های خود را به عدد ۴ رساند و به عنوان برترین بازیکن میدان هم انتخاب شد.

اما تیم‌ملی فوتبال یونان با شکستی که شنبه در گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ مقابل روسیه متحمل شد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دیشب در ورزشگاه «واس - سیزنهایم» سالزبروگ اتریش مقابل روسیه به میدان رفت و با تک گل کنستانتین ژریانف که در دقیقه ۳۳ به ثمر رسید، مغلوب حریف خود شد.

گاس هیدینک، سرمربی هلندی روسیه، پیش‌تر وعده داده بود تیمش با فراموش کردن شکست ۴ بر یک مقابل اسپانیا، با اندیشه شکست یونان به میدان می‌رود که در نهایت نیز تیمش موفق به انجام این مهم شد.