گروه ورزش- کنفدراسیون فوتبال اروپا «یوفا» روز جمعه اعلام کرد: تیمی که قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۸ شود، بیست و سه میلیون یورو پاداش دریافت خواهد کرد. دیوید تیلور مدیرکل، یوفا گفت: این کنفدراسیون پیش بینی می‌کند درآمد حاصل از برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا به رقم بی‌سابقه یک میلیارد و سیصد میلیون یورو برسد.

وی گفت: مبلغ یکصد و هشتاد و چهار میلیون یورو به شانزده تیم شرکت‌کننده در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا اختصاص داده می‌شود؛ به این صورت که هر تیم هفت و نیم میلیون یورو صرفا بابت صعود به این مرحله دریافت خواهد کرد سپس هر تیم در دور اول مسابقات گروهی به ازای هر برد یک میلیون یورو و به ازای هر تساوی یا باخت پانصد هزار یورو دریافت خواهد کرد.

همچنین هر تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی برسد دو میلیون یورو دریافت خواهند کرد و تیم‌هایی که به مرحله نیمه نهایی راه یابند در مجموع شش میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

در آخرین مرحله نیز تیم قهرمان هفت و نیم میلیون یورو و تیم نایب قهرمان چهار و نیم میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

تیلور گفت: درآمدی که یوفا از این جام به دست می‌آورد بین سی‌وپنج تا چهل درصد بیشتر از درآمد یوفا از مسابقات قبلی جام ملت‌های اروپا است که چهار سال پیش در پرتغال برگزار شد.

وی افزود: مبلغ چهارصد و پنجاه میلیون یورو از درآمد یوفا در این جام به پنجاه و سه کشور عضو یوفا اختصاص خواهد یافت تا صرف توسعه طرح‌های مرتبط با فوتبال در این کشورها شود. مبلغ دویست و پنجاه میلیون یورو از درآمد یوفا نیز صرف برگزاری مسابقات رده جوانان در کشورهای عضو این کنفدراسیون خواهد شد؛ زیرا برگزاری این مسابقات هزینه زیادی دارد؛ ولی درآمد چندانی به همراه ندارد.