مرتضی ناعمه

۱ - از دیشب رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا با شعار «در انتظار هیجان باشید» شروع شد. رقابت‌هایی که چکیده‌ای از جام جهانی است که برزیل و آرژانتین را در بین خود ندارد. شب‌های پرهیجان فوتبال که ما را به تماشای فوتبال مدرن ،منظم و زیبا دعوت می‌کند تا از تماشای این بازی‌ها، اندک ذخیره‌ای برای فوتبال خودمان برداریم، ماحصل این اندوخته را باید در فصل آینده فوتبالمان ببینیم. ۲ - اما جدا از جنبه‌های تاکتیکی، افتتاحیه، مراسم اهدای جام و چگونگی کلی برگزاری تورنمت به ما ثابت خواهد کرد چرا جایگاهی در سطح اول فوتبال دنیا نداریم.

۳ - فوتبال با تمام رشد تاکتیکی خود هنوز هم به ستاره‌هایش احتیاج دارد. جادوگر‌های این روزهای مستطیل سبز کریستیانو رونالدو، دیوید ویا،دل پیرو، بالاک، ریبری و سایرین هستند که در یک لحظه می توانند نتیجه یک بازی را تغییر دهند.

۴ - تیم ملی فوتبال ما هم فارغ از نتیجه بازی دیشب مقابل امارات روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد. تیم تحت هدایت دایی که بدون شک ارزشمندترین سرمایه فوتبال ما است ممکن است برای نخستین بار ظرف دو دهه اخیر از صعود از زیر گروه مرحله مقدماتی جام جهانی باز بماند و این یعنی رخ دادن دو فاجعه برای فوتبال، اولی حذف تیم ملی و دومی سوخت شدن سرمایه‌ای به نام علی دایی.

۵ - تکلیف قهرمان جام حذفی کشور هم طی هفته جاری مشخص می‌شود. استقلال پس از یک فصل کاملا ناموفق پس از رجوع به امیر قلعه‌نویی منتظر است تا بار دیگر هوادارانش را با سکوهای استادیوم آشتی دهد، اما از سوی دیگر پگاهی‌ها می‌خواهند با قهرمانی در این رقابت‌ها برای دومین بار پس از ملوان، گیلانی‌ها را صاحب افتخار در فوتبال کنند.

۶ - قرار ما در این صفحه پرداختن به تمامی رشته‌های ورزشی به ویژه اقتصاد ورزش بود، اما در این روزها و شب‌های پر از فوتبال ما هم باید همرنگ جماعت شویم. چند روزی سهم فوتبال از این صفحه بیشتر خواهد بود.