حق پخش بازی ایران – مصر در اختیار فدراسیون است

گروه ورزش-رییس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به مفاد قرارداد بازی دوستانه تیم ملی با مصر قهرمان جام ملت‌های آفریقا حق پخش تلویزیونی این بازی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت. محمد منصور عظیم‌زاده، اظهارکرد: بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با تیم مصر روز ۳۰ مردادماه که در تقویم بازی‌های دوستانه به عنوان روز فیفا درج شده در کشور امارات برگزار می‌شود.

وی افزود: در قراردادی که به این منظور مبادله و قطعی شده، حق پخش تلویزیونی داخل کشور برای این بازی به طور انحصاری در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

عظیم زاده درباره رویکرد جدید فدراسیون درمورد حق پخش تلویزیونی اظهارکرد: تعامل سازنده با رسانه ملی این امکان را برای بینندگان مشتاق بازی‌های فوتبال فراهم می‌آورد تا این بازی را از طریق کانال سراسری ایران دریافت کرده و از دیدن آن محروم نشوند.

رییس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به این که سازمان صداوسیما همان طوری که برای سایر بازی‌های بین‌المللی این حق پخش را به کانال‌های ماهواره‌ای خارج از ایران یا دارندگان خارجی حقوق پخش تلویزیونی پرداخت می‌کند، منصفانه و عادلانه خواهد بود در داخل میهن عزیزمان و برای فدراسیون ایران نیز این حق را رعایت کند.

او ادامه داد: براساس مصوبات کنفدراسیون آسیا، حق پخش تلویزیونی شاخص مهمی در ارزشیابی فوتبال ایران است و نادیده گرفتن آن در بازی‌های دوره بعد لیگ برتر می‌تواند به کاهش یا حذف سهمیه فوتبال ایران در جام قهرمانان آسیا منجر شود.

عظیم زاده تاکید کرد: از این رو کنفدراسیون فوتبال آسیا ازسوی کمیته بین‌الملل به تمامی مراجع تصمیم گیر فدراسیون اعلام کرده تا حداکثر در ماه آینده این مساله قطعی شود.