خانه تکانی گسترده در پاس همدان

تیم فوتبال پاس همدان پیش از شروع فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در آستانه خانه تکانی و تغییرات گسترده است.

در حالی که سازمان لیگ فوتبال ۱۵ تیرماه را زمان آغاز فصل نقل و انتقالات بازیکنان اعلام کرده، اما گفته می‌شود اغلب بازیکنان این تیم هم اکنون با دیگر تیم های لیگ برتر وارد مذاکره شده‌اند تا در صورت توافق طرفین از پاس جدا شوند.

مذاکره جواد شیرزاد و حنیف عمران‌زاده با مسوولان پرسپولیس‌، خسرو حیدری با استقلال تهران‌، سعید دقیقی با مس کرمان‌، محمد اسماعیل نظری با راه آهن تهران و مهدی جعفرپور با سپاهان نوین اصفهان از جمله شایعه‌هایی است که به گوش می‌رسد. هم چنین یکی از نزدیکان باشگاه پاس همدان از مذاکره اولیه مسوولان این تیم با بیژن ذوالفقارنسب، سرمربی فصل گذشته ذوب آهن خبر داد. این فرد مطلع که تمایلی به افشای نام خود ندارد، گفت‌: باشگاه از دکتر ذوالفقارنسب برنامه خواسته تا در صورت انصراف وینگوبگوویچ این مربی ایرانی را منصوب کند.

وی اضافه کرد: ذوالفقارنسب رابطه نزدیکی با اولیایی مدیرعامل پاس دارد و این دو نفر ۲۰ سال پیش سابقه همکاری در تیم منتخب شهر همدان را داشته‌اند. وضعیت بازیکنان خارجی تیم پاس همدان نیز روشن است و در بین سه بازیکن غیر ایرانی این تیم‌، امیر ابووچا مهاجم هشت گله پاس دیگر در این تیم حضور نخواهد یافت . گفته می‌شود ابووچا بوسنیایی در فصل گذشته نتوانسته انتظار کادر فنی را برآورده کند از این رو قراردادش تمدید نمی‌شود. اما از سوی دیگر، ایوان ساندروتومیچ و فاروق اختیاروویچ دیگر بازیکنان خارجی پاس برای تمدید قرارداد خود تمایل نشان داده‌اند. وینگو بگوویچ نیز اواخر ماه جاری قرار است مذاکره نهایی را بر سر تمدید قرارداد با مسوولان باشگاه پاس داشته باشد. مهدی خیری‌، پوریا غفوری‌، امید خورج‌، سید محمدعلوی‌، محمد غلامی‌‌، مصطفی چترآبگون‌، منصور احمدزاده‌، اویس کرد جهان و برهان شوکت العباسی بازیکنانی هستند که حضورشان در تیم پاس برای فصل آینده بسیار محتمل است . وضعیت یدا... اکبری کاپیتان تیم پاس نیز پس از بازگشت اولیایی از اروپا مشخص می‌شود اما گفته شده تیم‌های صبا باتری و سایپا تهران تمایل به جذب این هافبک باتجربه دارند. سید محمد کاظم اولیایی،مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان که برای مذاکره بامسوولان شالکه ۰۴ آلمان و آژاکس آمستردام هلند در اروپا به سر می‌برد، قرار است در حاشیه این سفر با چند بازیکن مطرح خارجی به مذاکره بپردازد. هم اکنون بازیکنان پاس بخشی از قرارداد مالی خود را دریافت نکرده‌اند و تکلیف قطعی آنها برای حضور در تیم پاس با بازگشت اولیایی به کشور مشخص خواهد شد. تیم پاس همدان در نخستین سال حضورش در لیگ برتر کشور، فصل گذشته با کسب ۴۹ امتیاز عنوان پنجم جدول رده بندی را کسب کرد.