ابقای فتح‌ا...زاده در گرو پیروزی استقلال

چهره نخستین تیم صعودکننده به فینال مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور عصر امروز از بین استقلال تهران یا فولاد خوزستان مشخص خواهد شد.

دیدار مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور در شرایطی عصر امروز در اهواز برگزار خواهد شد که استقلال فصلی توام با ناکامی‌را پشت‌سر گذاشت و حالا با آرزوی قهرمانی در جام حذفی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

فولاد که در مراحل ابتدایی جام حذفی باشگاه‌های کشور موفق به کنار گذاشتن تیم‌های لیگ برتری سایپا، استقلال اهواز و پاس همدان شده است این بار در آزمون دشوار دیگری به مصاف استقلال تهران می‌رود.

دشواری کار فولاد در بازی امروز از آن جهت است که با تیمی‌روبه رو می‌شود که شوک مثبت به آن وارد شده و با انگیزه ای بالا در صدد جبران ناکامی‌های بزرگ در لیگ برتر برآمده است. فولاد کار سختی را مقابل استقلالی‌های با انگیزه پیش رو دارد که به دنبال گذاشتن مرهمی روی زخم‌های دل هواداران این تیم هستند.

استقلالی که در فصل جاری سه بار ترکیب مربیانش دستخوش تغییر شده است. این بار با هدایت قلعه نویی و همراهانش به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. قلعه‌نویی که سال ۸۱ نیز در شرایطی مشابه تیم ناکام استقلال در لیگ برتر را به عنوان قهرمانی جام حذفی رساند، این بار هم برای معجزه به جمع آبی پوشان آمده است، اما حتما او می‌داند استقلال آن روز تا هفته پایانی لیگ برتر مدعی قهرمانی بود نه تیم سیزدهم جدول، تیمی‌که به شکست خوردن عادت کرده است!

غروب سرخ رنگ اهواز امروز آبستن حوادثی تازه است، شاید با نتیجه بازی خیلی‌ها از استقلال بروند یا اینکه در سمت خود ابقا شوند. امروز برای استقلال بازی مرگ و زندگی است. سوت مرادی حیات و ممات آنها در هوای آبی استقلال را مشخص می‌کند.

اما فولاد خوزستان که از رقابت‌های لیگ دسته اول به مرحله حذفی و پلی‌آف رسیده است، نشان داده تیمی‌ قدرتمند و قلدر است. این تیم که با اقتدار از گروه خود صعود کرده است، در رقابت‌های جام حذفی هم یک مدعی به شمار می‌رود. این تیم در این دیدار تنها به پیروزی فکر می‌کند تا با راهیابی به فینال جام حذفی، ناکامی ‌یک سال دوری از لیگ برتر را جبران کند. فولاد بعد از برکناری آگوستوایناسیو بار دیگر از دوران افت چند هفته قبل خود فاصله گرفته است.

اما مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان مقابل استقلال تهران در جام حذفی شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

مسعود رضاییان اظهار کرد: با داشتن امتیاز تماشاگر و شرایط جوی که بازیکنان ما با آن سازگار هستند، شانس برد ما در بازی امروز بیشتر است.

وی ادامه داد: جام حذفی آخرین فرصت استقلال تهران است. بازیکنان این تیم در کنار داشتن انگیزه بالا برای قهرمانی در جام حذفی، استرس زیادی نیز دارند، ولی بازیکنان ما انگیزه کافی برای برد مقابل استقلال تهران را دارند و دچار استرس هم نیستند. بازیکنان فولاد از نظر روحی آمادگی کاملی برای رویارویی با استقلال تهران دارند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: در شرایط برابر اگر دو تیم با همین موجودی‌های خود بازی کنند و بازی طبق مقررات خود پیش برود، تیم فولاد خوزستان بیشتر از استقلال تهران شانس پیروزی دارد، ولی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. به هر حال ما همه تلاش خود را برای صعود به مرحله بعد به‌کار می‌گیریم.

کادر فنی تیم فولاد خوزستان را برای بازی امروز آلفرد فرینیا و سمپایو (هر دو اهل پرتغال) و به همراه کوروش بختیاری‌زاده تشکیل می‌دهند.

اما روز سه‌شنبه هم در ورزشگاه سردار جنگل، تیم پگاه گیلان در حالی که تا دقیقه ۹۰ دو بر یک از میهمان خود عقب‌مانده بود، با گل دقیقه ۹۲ افشین چاووشی بازی را به تساوی کشاند. پگاه در وقت‌های اضافه با دو گل دیگر دومین جام را، هم از چنگ سپاهان خارج کرد، تا خود در نیمه نهایی جام حذفی حریف برق شیراز شود.