گروه ورزش- هفتمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی واترپلو از امروز در شهر توکیو ژاپن آغاز می‌شود و تیم ملی واترپلو کشورمان که نخستین حضور خود را در لیگ جهانی واترپلو تجربه می‌کند، در دو دیدار سخت و نفس‌گیر به مصاف ژاپن (نایب قهرمان آسیا) و چین (قهرمان آسیا) خواهد رفت. در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کشورمان در زون آسیا، اقیانوسیه با تیم‌های ملی استرالیا، نیوزیلند، چین و ژاپن همگروه است. در ادامه این رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان در روز هفتم خرداد ماه به مصاف کشورهای استرالیا و نیوزیلند خواهد رفت. نون کواکویچ، سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان در آستانه آغاز این رقابت‌ها ضمن مطلوب توصیف‌ کردن آمادگی ملی‌پوشان واترپلو کشورمان گفت: این مسابقات تجربه خوبی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگبو خواهد بود.

وی با بیان اینکه سطح رقابت‌های لیگ جهانی بالا است و رقابت با تیم‌های مطرحی نظیر استرالیا، چین و ژاپن که در سطح جهان مطرح هستند دشوار خواهد بود، گفت: اشتباه است که در این مسابقات به دنبال نتیجه باشیم و تنها باید از تجربه حضور در لیگ جهانی برای آماده شدن هر چه بهتر تیم‌ملی واترپلو استفاده کرد.

تیم کشورمان در این مسابقات با ترکیب علیرضا شهیدی‌پور، سجاد معبدلی، علی‌اکبر شیری‌جیان، مهدی کرمی‌زرندی، سهیل خادم، امیرحسین‌خانی، کامبیز افشاری، علی پیروزخواه، یاشار سلطانی و میثم جعفری به میدان می‌رود.