محتشمی: رتبه خود را در رده‌بندی جهانی بالا می‌بریم

گروه ورزش- اولین نشست مطبوعاتی رییس فدراسیون ژیمناستیک به منظور ارائه گزارش برنامه‌های یک ساله فدراسیون و گزارش عملکرد تیم‌های اعزامی به مسابقات جام جهانی چین و آلمان دیروز در محل آکادمی ژیمناستیک برگزار شد. رییس فدراسیون ژیمناستیک در ابتدای این برنامه گفت: ما برنامه‌ریزی‌های خود را برای مسابقات دو سال آینده و المپیک ۲۰۱۲ لندن را در بخش‌های مختلف انجام داده‌ایم.

وی در مورد فعال x زیرشاخه‌های ژیمناستیک از جمله ایروبیک و ترامپولینگ و ریتمیک گفت: در بخش ایروبیک و ترامپولینگ دو نفر از بانوان ژیمناست را به کشور آذربایجان که دارای سطح خوبی از این ورزش است، اعزام کردیم و در بخش ریتمیک امسال یک کلاس در بخش بانوان به مدت ۳ماه برگزار خواهیم کرد.

محتشمی در خصوص توسعه همگانی این ورزش گفت: ما با مسوولان ورزش کشور و فدراسیون جهانی رایزنی‌های مفصلی را داشتیم. وی گفت: همانطور که می‌دانید ژیمناستیک در مهدهای کودک نیز به صورت گسترده اجرا می‌شود که طبق آمار ما ۵۰۰۰ مهد کودک فعال در این خصوص در کشور داریم که همگی آنهابا فدراسیون در ارتباط هستند.

وی در خصوص فعالیت‌های توسعه قهرمانی هم گفت: در این راستا ما راهی جز اینکه جایی برای پرورش این قهرمانان در نظر بگیریم نداریم و چون کمبود چنین جایی کاملا احساس می‌شد ما شروع به ساختن یک کمپ در آکادمی ژیمناستیک کردیم که این کمپ فقط برای بدنسازی، نرمش،‌ گرم کردن و ... ایجاد خواهد شد؛ ضمن اینکه در این کمپ سالن‌هایی برای آموزش، سونا، اتاق پزشک و غیره تدارک دیده شده است. این کمپ از اول تیرماه قابل‌بهره‌برداری است.

محتشمی در ادامه درخصوص جایگاه ژیمناستیک ایران در سطح بین‌المللی گفت: ما الان می‌دانیم که در دنیا، آسیا و غرب آسیا در چه جایگاهی هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد: ما قبلا در غرب آسیا چهارم بودیم. عربستان، اردن و حتی سوریه از ما جلوتر بودند، ولی با کارهایی که انجام شد، ما الان در غرب آسیا اول مطلق هستیم و در سطح آسیا قبلا در جایگاه سیزدهم بودیم؛ ولی حالا بین ششم تا هفتم هستیم و در سطح جهانی نیز ما حدود ۳۷ تا ۳۸ بودیم ولی اینک به رتبه بیست و هفتم تیمی رسیده‌ایم.

وی در پایان گفت: اکنون نفرات تیم ملی ما اعتماد‌به‌نفس زیادی کسب کرده‌اند و ما امیدواریم در مسابقات آتی بین‌المللی این نفرات با نشان دادن شایستگی‌های خود ضمن کسب مدال‌های خوش‌رنگ در اسباب مختلف رتبه و رتبه‌بندی جهانی ایران را بالا ببرند.