خبرگزاری فارس- روزنامه‌های معتبر امارات با تهیه گزارش‌هایی در مورد کنار گذاشتن علی کریمی از سوی فدراسیون، ابراز خوشحالی کردند. روزنامه‌های الخلیج،‌ البیان و الاتحاد امارات با توجه به نزدیکی دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، گزارش‌هایی از اتفاقات اخیر در تیم ملی و خط خوردن علی کریمی منتشر کردند.

روزنامه‌ الخلیج نوشت: کریمی فقط به دلیل انتقاد از مدیریت فدراسیون ایران از سوی مسوولان کنار گذاشته شد؛ درحالی که یکی از بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود. الاتحاد در این زمینه نوشت: کریمی مرد سال فوتبال آسیا که همواره در سال‌های گذشته با درخشش، نقش کلیدی و تاثیرگذاری ایفا کرده است، از سوی فدراسیون خط خورد تا نتواند در دیدارهای بعدی، این تیم را یاری کند.

در ادامه آمده است: ایران ۱۳ خرداد ماه دیدار حساسی را با امارات دارد. بدون شک منتشر شدن خبر خط خوردن علی کریمی، برونو متسو، سرمربی امارات را خوشحال کرده است؛ چرا که این بازیکن ایرانی در خط میانی و حمله، قدرت بالایی در برهم زدن مدافعان حریف دارد.

علاوه بر علی کریمی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا، مهرزاد معدنچی و ایمان مبعلی به تیم ملی دعوت نشدند و برابر امارات غایب خواهند بود.