جام در آغوش شیاطین سرخ

گروه ورزش-منچستریونایتد برای سومین بار قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شد. چهارشنبه شب در ورزشگاه «لوژنیکی» شهر مسکو تیم‌های چلسی و منچستریونایتد به دیدار هم رفتند. ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم انگلیسی تساوی ۱ بر ۱ آنها را در پی داشت، تا این ضربه‌های پنالتی باشد که تکلیف قهرمان فصل ۲۰۰۸ ـ ۲۰۰۷ این رقابت‌ها را مشخص کند.

شاگردان سرالکس فرگوسن در ضربه‌های پنالتی موفق شدند ۶ بر۵ آبی‌های لندن را شکست دهند و برای سومین بار در تاریخ این باشگاه جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.

به این ترتیب این قهرمان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر، برای سومین بار جام قهرمانی رقابت‌های باشگاهی فوتبال جهان را از آن خود کرد.

«نیکلاس آنلکا»، مهاجم فرانسوی چلسی با از دست دادن آخرین ضربه پنالتی جشن قهرمانی شیاطین سرخ را فراهم کرد. او که ضربه پنالتی خود را به گوشه چپ دروازه فرستاده بود روی واکنش دیدنی «ادوین فان درسار» سنگربان هلندی منچستریونایتد حساب نمی‌کرد. این هلندی که قهرمان تیمش در ضربه‌های پنالتی بود با مهار ضربه آنلکا پیام‌آور شادی برای سرخ پوشان انگلیسی شد.

دو گل بازی در نیمه نخست برای دو تیم به ثمر رسید. کریستیانو رونالدو (۲۶) برای منچستر و فرانک لمپارد (۴۵) برای چلسی گلزنی کردند.

سرمربی چلسی پس از پایان بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا که اولین فینال او در این رقابت‌ها به شمار می‌رفت، گفت: چلسی باز می‌گردد.

او در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه فوتبال گاهی بازی بی‌رحمی است، پاسخ داد: بله و با مکثی کوتاه گفت: چه می‌توانم بگویم. در ابتدا ما در بازی برتر بودیم. درست همانند دوباری که در فصل جاری از منچستر یونایتد پیش افتادیم، اما در پایان در ضربه‌های پنالتی باختیم.

او افزود: شاگردانم بی‌نظیر بودند به آنها افتخار می‌کنم.

گرانت در پاسخ به پرسشی درباره بدشانسی جان تری، کاپیتان چلسی نیز گفت: جان تری؟ او بی‌نظیر بود. در نیمه نهایی هم این گونه بود، او علت اصلی ناتوانی منچستر در به دست آوردن فرصت گل‌زنی بود. سرمربی آبی‌های، لندن در پایان با ابزار خوش‌بینی به آینده ابراز داشت: این آخرین حضور چلسی در لیگ قهرمانان اروپا نیست.

آلکس فرگوسن هم در حالی که نمی‌توانست شادی خود را از قهرمانی تیمش پنهان کند، گفت: درست است! این شیوه پیروزی ما است. این اولین ضربه‌های پنالتی است که من در یک بازی بزرگ می‌برم.

او ادامه داد: در دقایقی از بازی فکر می‌کردم پیروزی را از دست داده‌ایم، زمانی که رونالدو پنالتی‌اش را خراب کرد. طبیعی است فکر می‌شد همه چیز سخت شده است. با این حال فکر می‌کنم ما شایسته پیروزی بودیم. در بازی بهترین فرصت‌ها را داشتیم.

کریستیانو رونالدو گلزن پرتغالی منچستر که نتوانست سومین ضربه پنالتی تیمش را در ضربه‌های پنالتی پایان بازی به گل تبدیل کند، در پایان بازی گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم. فکر می‌کردم پس از آنکه پنالتی‌ام را خراب کردم می‌بازیم، به گمانم بازی خوبی کردم. یک گل زدم، اما یک پنالتی را هم از دست دادم. امروز می‌توانست بدترین روز زندگیم باشد. وی در پایان از سوی تماشاگران به عنوان بهترین بازیکن بازی انتخاب شد.