چهار نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در چهار گروه یک تا چهار و در منطقه غرب قرار خواهند گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از مشخص شدن تعداد سهمیه‌ کشورها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نحوه قرارگیری تیم‌ها را در مسابقات سال آینده مشخص کرد.

در مرحله‌ مقدماتی در غرب آسیا، قهرمان سوریه با یکی از تیم‌های اول یا دوم جام AFC روبه‌رو خواهد شد و در دیگر گروه قهرمانان ازبکستان و قطر رودرروی هم قرار خواهند گرفت که تیم‌های پیروز در این مرحله با هم روبه‌رو خواهند شد و در نهایت پیروز این دیدار در گروه D جای خواهد گرفت.

در منطقه شرق آسیا، قهرمان سنگاپور با یکی از تیم‌های اول یا دوم جام AFC روبه‌رو خواهند شد و قهرمانان تایلند و ویتنام هم با هم دیدار خواهند کرد که در نهایت دو تیم پیروز در دو بازی نخست برای کسب تک سهمیه تلاش خواهند کرد. پیروز این دیدار در گروه هشتم قرار خواهد گرفت.هم‌چنین دیروز از سوی AFC نحوه گروه‌بندی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که بر این اساس چهار تیم ایران در گروه‌های یک تا چهارم قرار خواهند گرفت.

گروه‌بندی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۰۸ -۲۰۰۹

گروه A: عربستان، امارات، ایران، اردن؛ گروه B: عربستان، امارات، ایران، کویت؛ گروه C: عربستان، امارات، ایران، هند؛ گروه D: عربستان، امارات، ایران، ‌تیم پیروز مرحله حذفی

تمام بازی‌ها تا پیش از دیدار نهایی رفت و برگشت خواهد بود و در مجموع ۱۱۷بازی انجام خواهد گرفت. با توجه به گروه‌بندی تیم‌ها احتمال برخورد تیم‌های ایرانی در مراحل یک هشتم و یک چهارم وجود دارد.