خبرگزاری فارس - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: لغو بازی مقابل بوسنی به من ارتباطی ندارد و فدراسیون باید در این زمینه پاسخگو باشد.

علی دایی پس از حضور در جمع ملی‌پوشان اظهار داشت: امروز با حضور بیشتر بازیکنان در اردوی تیم ملی، کار آغاز شد و امیدوارم در چند روز آینده هر چه زودتر لژیونرها نیز به این جمع اضافه شوند. وی ادامه داد: برای دیدار با امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، ۳۳ بازیکن را به اردو فرا خواندیم که مهدی مهدوی کیا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. بنابراین با ۳۲ نفر برای برپایی اردوی ۵ روزه به اردبیل خواهیم رفت. طبق برنامه ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال، ۶ خرداد با تیم بوسنی و هرزگوین دیدار دوستانه داریم.

سرمربی تیم ملی در مورد خبر لغو دیدار دوستانه با بوسنی تاکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به من ندارد. مسوولان فدراسیون فوتبال به من اعلام کردند که تیم ملی ۶ خرداد با بوسنی و هرزگوین در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد کرد و طبق همین بازی تدارکاتی برنامه تیم ملی را تنظیم کردم. در مورد لغو دیدار دوستانه با بوسنی مسوولان فدراسیون باید پاسخگو باشند.

سرمربی سایپا اظهار داشت: متاسفانه همه چیز را با هم می‌خواهیم. دوست داریم علاوه بر انجام مطلوب مسابقات لیگ با قدرت نیز به جام جهانی صعود کنیم. در حالی که همه موفقیت‌ها در کنار هم امکان پذیر نیست و باید منتظر تبعات بعدی آن باشیم. دایی خاطر نشان کرد: به کاری که انجام می‌دهم اعتقاد دارم. رقابت بین تیم‌های ملی کشورها بسیار نزدیک شده است. دایی در مورد نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: برای معرفی فهرست اولیه با مشکل روبه‌رو شدم، زیرا از میان ۴۸ بازیکن ۳۳ نفر را در فهرست نهایی قرار دادم. ۴۸ بازیکن مورد نظر از جمله بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند و نمی‌توانم به دلیل محدودیت از همه آنها استفاده کنم، بنابراین از کسانی که در جمع ۳۳ نفر حضور نیافتند، عذرخواهی می‌کنم. وی ادامه داد: امیدوارم در مسابقات غرب آسیا بتوانیم از حضور آنها در قالب تیم ملی استفاده کنیم. شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند و در شرایط کنونی دو تیم ملی داریم که می‌توانند همه نفرات در آن فعالیت کنند. دایی در مورد عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: هنوز قراردادم با فدراسیون منعقد نشده است؛ اما فکر نمی‌کنم مشکلی در این زمینه به وجود آید. دایی از موافقتش با استعفای احمدزاده خبر داد و افزود: صبح امروز احمدزاده تاکید کرد به دلیل مشکلات موجود در ملوان نمی‌تواند در خدمت تیم ملی باشد. آرزوی موفقیت برای وی دارم. در مورد فرد جایگزین هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و در روزهای آتی برای انتخاب یک فرد جایگزین به جای احمد زاده یک مربی معرفی خواهم کرد. سرمربی تیم ملی در مورد فعالیتش در زمینه باشگاهی تصریح کرد: پس از دیدار با الوصل امارات، قراردادم با باشگاه سایپا به پایان می‌رسد. جدایی از سایپا برایم سخت است؛ اما برای حضور در تیم ملی باید از این تیم جدا شوم.