گروه ورزش- تیم پرسپولیس تهران با پیروزی مقابل تیم سپاهان اصفهان به مقام قهرمانی هفتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران دست یافت. تیم پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی و به قضاوت سعید مظفری تیم سپاهان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت. این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم پرسپولیس فقط در صورت برد و تیم سپاهان با کسب یک تساوی می‌توانستند قهرمان شوند. در نیمه اول این دیدار محسن خلیلی، در دقیقه ۱۸ بازی دروازه سپاهان را باز کرد و احسان حاج‌صفی در دقیقه ۳۰، گل تساوی تیم سپاهان را به ثمر رساند این نتیجه تا دقیقه ۶+۹۰ پابرجا بود تا اینکه سپهر حیدری با ضربه سر مهم‌ترین و حساس‌ترین گل ورزشی خود و پیروزی‌ بخش تیمش را به ثمر رساند. احسان حاج‌صفی، هادی جعفری، حسین پاپی، ابوالهیل، لوینیان و محسن حمیدی از سپاهان و نیکبخت و کعبی از پرسپولیس بازیکنان اخطاری این دیدار بودند. مسعود زارعی هم در دقیقه ۵+۹۰ از زمین مسابقه اخراج شد.سایت AFC در مورد این بازی نوشت: پرسپولیس وقتی که به نظر می‌رسید همه چیز را از دست داده، درست در آن لحظات که ناامیدی هوادارانش از امیدشان بیشتر می‌شد با گلی دیرهنگام قهرمانی هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را در آغوش کشید. گل سپهر حیدری پایان پرهیجان ۳۴ هفته رقابت پابه‌پای این تیم و سپاهان در صدر جدول لیگ بود. با این پیروزی پرسپولیس بدون شش امتیازی که به خاطر پرونده شکایت بازیکن آفریقایی‌اش از دست داد، ۵۹ امتیازی شد و یک امتیاز بالا‌تر از سپاهان ایستاد.

ورزشگاه آزادی، شنبه پس از قهرمانی لحظاتی عجیبی داشت. با سوت پایان بازی ناگهان هزاران نفر از هر طرف وارد زمین شدند.

سپاهانی‌ها هنوز باخت را باور نکرده بودند. سیدصالحی به داور کنار اعتراض می‌کرد. چند نفر دیگر هم اعتراض داشتند. تعدادی هم ناباورانه روی چمن دراز کشیده بودند. همه آنها و همه بازیکنان پرسپولیس به یک باره در یورش تماشاگران ناپدید شدند.

دو دقیقه پیش از پایان زمان تلف شده، سپاهان ناباورانه تسلیم می‌شود. تیمی که در ورزشگاهی لبالب از تماشاگران رقیب، ایستادگی کرده بود، با ضربه سر سپهر حیدری قهرمانی را از دست می‌دهد. حالا‌ جام از دست اصفهان افتاده و پرسپولیس آن را در آغوش گرفته است.

جو داخل زمین ناآرام شده بود؛ اما ۱۰ دقیقه زمان لازم بود تا پلیس دوباره بر اوضاع مسلط شود. نیروهای گارد ویژه به خط شدند تا کاپ قهرمانی در فاصله بین دو نیمکت با مراسمی ویژه به کریم باقری برسد. قبل از اهدا جام به کاپیتان پرسپولیس، مجید بصیرت، سرپرست سپاهان کاپ نایب‌قهرمانی را گرفت. پرسپولیسی‌ها روی سکو رفتند. مدال‌هایشان را گرفتند و با کاپ قهرمانی دقایقی دور افتخار زدند. پس از پایان این بازی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هرگز برای قهرمانی پرسپولیس ناامید نشدم ‏و حتی در دقیقه ۹۰ مسابقه هم ایمان داشتم که پرسپولیس قهرمان می شود.‏ افشین قطبی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که پس از ‏پیروزی دو بر یک مقابل تیم فوتبال سپاهان و قهرمانی در هفتمین دوره رقابت‌های ‏لیگ برتر در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: در طول ‏فصل هرگز ذره‌ای از اعتقادم نسبت به قهرمانی پرسپولیس سست نشد و حتی ‏امروز با وجود اینکه تا دقایق پایانی مسابقه قهرمانی را از دست داده بودیم ولی ‏باز هم امیدوار بودم که پرسپولیس قهرمان می‌شود و این قهرمانی سرانجام برای ‏پرسپولیس به واقعیت پیوست.‏وی افزود: این روحیه قهرمانی و اعتماد به نفس را مدیون پدر و مادرم و ‏هواداران خونگرم پرسپولیس هستم که از روز اول من را به سمت این قهرمانی ‏سوق می دادند.‏

وی در مورد عوامل موفقیت پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ هفتم اظهار ‏داشت: به اعتقاد من بیشترین سهم را هواداران در قهرمانی پرسپولیس داشتند و ‏پس از آن مدیریت آقای کاشانی بود که من قلب خود را به او هدیه می کنم. وجود ‏همکاران خوبی مثل حمید استیلی، تیم پزشکی قوی و تمام بازیکنان پرسپولیس ‏از جوان ترین آنها تا مسن ترینشان که کریم باقری بود همه برای این قهرمانی ‏تلاش کردند. ‏

قطبی گفت: هرگز محبت هواداران پرسپولیس را فراموش نخواهم کرد و ‏این محبت های بی دریغ همواره عاملی برای پیشرفت پرسپولیس به سمت ‏قهرمانی بود. سرمربی پرسپولیس در خصوص ادامه همکاری خود با این تیم برای فصل آینده ‏اظهار داشت: دوست دارم از شیرینی قهرمانی لذت ببرم پس بگذارید مدتی در این ‏خوشحالی غرق باشم و در فرصتی مناسب راجع به این موضوع تصمیم‌گیری ‏کنم.‏

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان هم با انتقاد از اعلام ۷ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم دیدار تیمش برابر پرسپولیس تاکید کرد که شرایط نابرابر این دیدار باعث شکست تیم سپاهان شد.

محمدرضا ساکت پس از کسب عنوان نایب قهرمانی سپاهان در رقابت‌های هفتمین دوره لیگ برتر گفت: دو تیم در این دیدار خوب بازی کردند و مستحق پیروزی و قهرمانی بودند ولی ما در شرایطی نابرابر بازی و قهرمانی را به میزبان خود واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه سپاهان پس از ۱۷۵ ساعت پرواز هوایی برابر پرسپولیس که بیش از نیمی از دیدارهای خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد، به میدان رفت، ادامه داد: نمی‌خواهم کار بازیکنان تیم را توجیه یا قهرمانی پرسپولیس را لوث کنم ولی شکست در این دیدار هیچ چیز از ارزش های بازیکنان و تیم سپاهان کم نمی‌کند. مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان با بیان اینکه حتی در جایگاه ویژه همه اذعان داشتند که گرفتن ۷ دقیقه وقت تلف شده در نیمه دوم بسیار زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: ما ظرفیت باخت را داریم، همچنین بازیکنان خود را قهرمان لیگ می دانیم زیرا آنها با تمام ناملایمات فصل جاری مقتدرانه در مسابقات مختلف داخلی و خارجی به میدان رفته و تا دقیقه ۹۵ هم قهرمان لیگ برتر بودند.

ساکت در پایان با اشاره به اینکه همه باید قبول کنند امروز فوتبال ایران به غیر از استقلال و پرسپولیس قطب جدیدی به نام سپاهان دارد، گفت: تا هر زمان که برای سپاهان مفید باشم در این باشگاه می‌مانم. در حال حاضر هم برنامه سه ساله خود را به هیات مدیره ارائه داده‌ام که ۲ سال از آن باقیمانده است.