پیوند استقلال و فتح‌ا...‌زاده از یک سال گذشت

برنانیوز - یک سال و پنج روز مدیریت علی فتح‌ا...‌زاده خویی در باشگاه استقلال تهران تنها با کسب یک عنوان قهرمانی در مسابقات پینگ پنگ دسته اول استان تهران به پایان رسید.

سال گذشته در چنین روزهایی بود که محمدرضا بهمنی بازرس ویژه سازمان تربیت بدنی در استقلال تهران از سمت سرپرستی این باشگاه کنار گذاشته شد و علی فتح‌ا...‌زاده خویی به عنوان سرپرست موقت این باشگاه انتخاب شد.

حضور فتح‌ا...‌زاده در استقلال برابر با روزهای حساس این تیم در لیگ ششم بود. استقلال در کورس قهرمانی حرکت می‌کرد و بالاتر از تیم هایی چون سایپا، استقلال اهواز و پرسپولیس به صدر جدول تکیه زده بود، اما با جابه‌جایی صورت گرفته استقلال در چهار هفته پایانی لیگ برتر بازنده مطلق بود تا جایی که در پایان رده چهارمی را به خود اختصاص داد. فتح‌ا...‌زاده با پایان یافتن لیگ همچنان در سمت سرپرستی باقی ماند تا اینکه بیست روز قبل از شروع لیگ هفتم از سوی هیات‌مدیره استقلال به عنوان مدیر‌عامل معرفی شد.

او در اولین اقدام خود به عنوان مدیر‌عامل، ناصر حجازی را به عنوان سرمربی انتخاب و صمد مرفاوی، صادق ورمزیار، حسین ترابپور و منوچهر بهمنی را به عنوان دستیاران او معرفی کرد. با زمان کمی که استقلال تا شروع لیگ داشت این باشگاه شتاب‌زده وارد بازار نقل و انتقالات شد، اما با این وجود ستاره‌های بسیاری را به استخدام خود در آورد تا آماده حضور در لیگ شود. آبی پوشان در هفته اول مقابل استقلال اهواز پیروزی را به‌دست آوردند ولی روزهای بد این تیم از بازی با ملوان شروع شد. استقلال از هفته دوم باخت و در ادامه نیز یک خط درمیان یا حتی سه چهار هفته یکبار نتیجه می‌گرفت. بازی‌های استقلال با حجازی نصف نیم فصل هم نرسیده بود که مرفاوی و بهمنی از کار بر کنار شدند. نتایج ضعیف این تیم آنقدر ادامه دارشد تا حجازی از کار برکنار و فیروز کریمی به عنوان سرمربی جدید معرفی شد. اما آمدن کریمی نیز جان تازه‌ای به استقلال نداد و وضعیت این تیم در لیگ به گونه‌ای شد که امروز آبی پوشان روی سکوی هشتمی لیگ برتر ایستاده‌اند و از قهرمانی لیگ نا امید شده‌اند.

استقلال امسال به‌رغم وضعیت خوب مالی شباهتی به استقلال سال گذشته ندارد. استقلال در هفته‌های پایانی سال قبل هشتاد هزار نفر را به ورزشگاه می‌کشاند، اما در بازی با راه آهن تنها پنج هزار نفر به آزادی آمدند تا خالی شدن سکوهای ورزشگاه آزادی به شدت به چشم آید. آبی پوشان از قهرمانی ناامید شده‌اند و مدیر‌عامل و سرمربی این تیم در دودی‌ترین پایتخت آسیا لیگ را تمام شده تلقی می‌کنند در حالی که فرسنگ‌ها آن طرف تر، کارلوس پویول، کاپیتان متعصب بارسلونا پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا در گفت و گویی ضمن عذرخواهی از هواداران تاکید کرد به رغم کم بودن شانس قهرمانی بارسلونا در لالیگا، به عشق هواداران تا آخرین لحظه خواهیم جنگیدو هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم!

فارغ از لیگ، البته استقلال در جام حذفی شانس قهرمانی دارد کما اینکه هم اکنون در مرحله نیمه نهایی منتظر بازی با فولاد خوزستان است.

براندازی وضعیت استقلال در یک سال گذشته نشان دهنده آن است که این باشگاه بزرگ و مردمی هیچ افتخار قابل ذکری در رشته فوتبال به دست نیاورده و تنها یک قهرمانی مسابقات پینگ پنگ دسته یک استان تهران (نه لیگ برتر) به جمع افتخارات باشگاهی اضافه شده که شروع به کارش از بیست و چهارم مهرماه سال هزار و سیصد و بیست و چهار بوده است.