ژیمناستیک‌ ایران در المپیک پکن هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت

ایسنا - رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک موافق حضور ژیمناست‌های ایران در المپیک پکن نیست، به همین خاطر ایران در المپیک پکن هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت.

فدراسیون جهانی ژیمناستیک قرار بود وایلد کارت‌هایی را برای حضور نمایندگان ایران در المپیک پکن تخصیص دهد، اما این سهمیه‌ها از ایران گرفته و به کشور یمن داده شده است. پس از این اقدام فدراسیون جهانی، مسوولان ژیمناستیک‌ ایران برای انجام مذاکرات و شرکت در جلسه روسای فدراسیون‌های آسیایی عازم تایلند شدند. احمد محتشمی، رییس فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: «برونو گراندی»، رییس فدراسیون جهانی ژیمناستیک گفت نظرش برای حضور نمایندگان ایران در المپیک پکن مساعد است، اما IOC کمیته بین‌المللی المپیک به خاطر اینکه ایران در پکن نمایندگان زیادی را در دیگر رشته‌ها دارد، از دادن وایلد کارت در ژیمناستیک به ایران خودداری کرده است.

وی افزود: ظاهرا وایلد کارت به کشورهایی تعلق می‌گیرد که در المپیک هیچ نماینده‌ای ندارند. با توجه به این مسائل، قطعی است که دیگر ژیمناستیک ایران هیچ نماینده‌ای را در المپیک پکن نخواهد داشت.

محتشمی تاکید کرد: دنیا که به آخر نرسیده، تلاش می‌کنیم تا در المپیک ۲۰۱۲ سهمیه‌ای را داشته باشیم. اگر آیتم‌ها و خواسته‌های موردنظر فدراسیون به خوبی تعریف شده و کمک لازم از سوی مسوولان و متولیان انجام شود، می‌توانیم به آن حد برسیم که نماینده‌ای را بدون استفاده از وایلد کارت در المپیک ۲۰۱۲ داشته باشیم.