مهر- رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: یک ورزشکار معلول تلاش می‌کند ضعف خود را با تقویت دیگر اعضای بدن خود جبران کند و اجازه نمی‌دهد با او ترحم‌آمیز برخورد شود. «سر فیلیپ کریون» عصر دوشنبه در حاشیه پنجاهمین اجلاس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در هتل استقلال تهران به خبرنگاران، گفت: اگر من دستم را از دست بدهم مردم با نگاهی ترحم‌آمیز به من نگاه می‌کنند، اما اگر یک ورزشکار پارالمپیکی باشم نیازی به ترحم ندارم و با تکیه بر دیگر نقاط بدنم، بر ضعفم سرپوش می‌گذارم.

وی در ادامه تصریح کرد: آنهایی که از نزدیک رقابت‌های معلولان را به نظاره نشسته‌اند، نیک می‌دانند که از دست آنها چه کارهایی برمی‌آید. من از همه شما دعوت می‌کنم تا در رقابت‌های پارالمپیک پکن شرکت کنید و مسابقات را از نزدیک ببینید البته باید تاکید کنم هزینه بلیت و اسکان با خود شما خواهد بود. در آنجا خواهید دید که ورزشکاران معلول چه قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک، افزود: یک ورزشکار معلول هرگز برای میلیونر شدن به ورزش نمی‌پردازد. هدف یک ورزشکار پارالمپیکی دستیابی به عواید مالی نیست. زمانی که ورزش به عنوان یک شغل تلقی شود، روحیات اصلی خود را از دست می‌دهد.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری کشورمان نیز در دیدار با «سرفیلیپ کریون»، رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک، با اشاره به اینکه ورزش معلولان یکی از زیباترین صحنه‌های جامعه بشری است، تصریح کرد: این رقابت‌ها سرشار از امید و نشاط‌آفرین است. رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه توانایی‌های انسان بسیار بالا و نامحدود است، خاطرنشان کرد: در یک نگاه کلی انسان ناتوان وجود ندارد و هنوز قدرت انسان در بخش‌های گوناگون شکوفا نشده است.