گروه ورزش- رییس سازمان لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: کسب سه سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون قطعی نشده و تعیین سهمیه قطعی کشورمان به نتیجه نهایی ارزیابی و امتیازدهی نمایندگان AFC بستگی دارد.

عزیزمحمدی، رییس سازمان لیگ برتر افزود: به‌رغم اظهار نظرهای مختلفی که درباره قطعی شدن کسب سه سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مطرح می‌شود تاکنون این تعداد سهمیه از سوی AFC قطعی نشده و هرگونه سهمیه بندی در این زمینه به امتیازدهی ناظران AFC بستگی دارد.

محمدی اضافه کرد : لیگ ایران پیش از این و درمرحله اول بازدید ارزیابان AFC موفق به کسب ۲۹۶ امتیاز از مجموع ۵۰۰ امتیاز لازم برای کسب ۴ سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شده بود و در بازدید اخیر نمایندگان لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا امیدوارهستیم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ امتیاز کسب کنیم تا سه سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا قطعیت پیدا کند. عزیزمحمدی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت، پتانسیل و امکانات تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران بتوانیم حداقل به سه سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دست یابیم. طبق سهمیه‌بندی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ ازاین پس لیگ‌های آسیایی که براساس نمرات ارزیابان AFC به بیش از۴۰۰امتیاز دست یابند، می‌توانند از چهار سهمیه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخوردار شوند. این امتیاز با کسب ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ به ترتیب به ۳، ۲ و ۱ سهیمه کاهش خواهد یافت.