جام بیست و یکم بوندس‌لیگا، آخرین جام اولی کان

تیم فوتبال بایرن مونیخ با وجود توقف برابر ولفسبورگ در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های آلمان، جام زرین این رقابت‌ها را به خانه برد تا شاید درد سنگین شکست برابر زنیت سنت پترزبورگ را به فراموشی بسپارد.

هفته سی و یکم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های آلمان یکشنبه شب در حالی به اتمام رسید که جشن قهرمانی سرخپوشان باواریا در فولکس واگن آره‌نا برپا شده بود. بایرن که در فصل جاری نمایشی فراتر از بوندس‌لیگا داشته است، در شرایطی به این عنوان دست یافت که ۱۰ امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول رده‌بندی داشت.

بایرن سه روز پس از شکست تلخ مقابل زنیت به خانه ولفسبورگ رفت تا در تقابل با شاگردان فیلیکس ماگات (سرمربی پیشین بایرن) امتیاز لازم برای دستیابی به بیست و یکمین قهرمانی در بوندس لیگا را به دست آورد، کار دشواری که بایرن با چاشنی شانس موفق به دستیابی به آن شد. شاگردان هیتزفلد با وجود ارائه بازی نه چندان دلچسب، دیدار برابر ولفسبورگ را با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رساندند تا با کسب یک امتیاز این بازی قهرمانی خود در بوندس لیگا را مسجل کنند.

برای بایرن فصل ۰۸-۲۰۰۷ گرچه با ناکامی در جام یوفا پیگیری شد، اما شیرینی و حلاوت قهرمانی در بوندس‌لیگا تمام ناکامی‌های فصل سیاه گذشته را به فراموشی سپرد. بوسه بایرن بر جام قهرمانی خط بطلانی بود بر نزول فصل ۷-۲۰۰۶ در بوندس لیگا که با مقام چهارم در این رقابت‌ها به اتمام رسید. بایرن دیگر نماینده اول آلمان در جام یوفا نیست، این تیم پیش‌قراول ژرمن‌ها در لیگ قهرمانان است.

این قهرمانی همانطور که عنوان شد، بیست و یکمن قهرمانی بایرن در بوندس‌لیگا بود. این یعنی ۱۶ قهرمانی بیش از مونشن گلادباخ که با پنج قهرمانی در زمره تیم‌های پرافتخار بوندس لیگا عنوان دوم را در اختیار دارد.هیتزفلد نیز همچون بایرن در جمع مربیان حاضر در بوندس لیگا سرآمد است. او جام قهرمانی بوندس لیگا را با بایرن پنج بار بالای سر برده است و دو بار نیز در دورتموند موفق به کسب این عنوان شده است. بایرن مونیخ با این قهرمانی برای هفتمین بار است که موفق می شود به صورت متوالی عنوان نخست بوندس لیگا را به دست آورد.