گروه ورزش - گروه‌بندی و زمان‌ برگزاری مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات لیگ جهانی واترپلو که با شرکت ۲۱ کشور در ۵ منطقه آسیا- اقیانوسیه، آمریکا، اروپا (۲گروه) و آفریقا برگزار می‌شود، مشخص شد. بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی شنا (فیفا) مرحله مقدماتی این رقابت‌ها طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه جاری در منطقه‌های مختلف جهان برگزار خواهد شد. گروه‌بندی تیم‌های شرکت‌کننده در منطقه‌های جهانی به شرح زیر است:

مسابقات منطقه آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم‌های ملی استرالیا، نیوزیلند، چین، ژاپن و ایران طی روزهای ۶ لغایت ۱۲ خرداد در شهر توکیو ژاپن برگزار خواهد شد. تیم ملی واتر پلوی کشورمان نخستین حضور خود در مسابقات لیگ جهانی را تجربه می‌کند.

در منطقه آمریکا تیم‌های کانادا، مکزیک، آمریکا و پرتوریکو حضور دارند. در منطقه آفریقا تیم‌های تونس، مراکش، الجزایر و مصر حضور دارند و در منطقه اروپا نیز مسابقات در ۲ گروه ۴تیمی و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود که در گروه اول تیم‌های کرواسی، ایتالیا، یونان و مونته‌نگرو به رقابت خواهند پرداخت و در گروه دوم این قاره تیم‌های اسپانیا، صربستان، روسیه و رومانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.