بیست و ششمین قهرمانی بارسا در کوپا دل ری

پپ گوآردیولا با چهارده عنوان قهرمانی‌ از آبی ـ اناری‌ها جدا شد. قهرمانی در جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا در فصل ۲۰۱۲ ـ ۲۰۱۱ آخرین عنوان قهرمانی این مربی موفق با بارسلونا بود. دیدار پایانی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا - «کوپا دل ری» - با پیروزی بارسلونا بر آتلتیک بیلبائو همراه شد. آبی ـ اناری‌ پوشان جمعه شب حریف باسکی خود را با برتری سه بر صفر از پیش رو برداشته و با قهرمانی فصل جاری رقابت‌های باشگاهی را به پایان رساندند. پدرو و لیونل مسی در آخرین مسابقه بارسا با هدایت گوآردیولا گل‌های قهرمانی تیم‌شان را به ثمر رساندند. در این میان سهم بازیکن تیم ملی اسپانیا از گل‌های زده دو برابر هم‌تیمی آرژانتینی‌اش بود.

دیدار پایانی جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا در ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید برگزار شد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه برای تماشای گل نخست بازی چندان انتظار نکشیدند: چرا که هنوز ۱۸۰ ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که پدرو ضربه کرنر فرستاده شده بر روی دروازه بیلبائو را به گل نخست کاتالان‌ها تبدیل‌ کرد. این گل اشتهای شاگردان گواردیولا را بیشتر کرد تا آنکه در نوزدهمین دقیقه مسابقه لیونل مسی پاس آندرس اینیستا را به گل دوم تیمش بدل کرد. شش دقیقه بعد هم پدرو برای سومین بار دروازه‌ بیلبائو را باز کرد تا سرنوشت مسابقه در همان ۲۵ دقیقه آغازین بازی رقم خورده باشد.

بارسا تا پایان مسابقه صاحب توپ و میدان بود و به حریفش اجازه خودنمایی نداد. به این ترتیب پرونده‌ کاری پپ گوآردیولا در بارسلونا با یک قهرمانی دیگر بسته شد. او که در فصل ۲۰۰۹ ـ ۲۰۰۸ هدایت بارسا را بر عهده گرفت، روی هم رفته ۱۴ بار جام‌های قهرمانی گوناگون را به نوکمپ برد. جالب آنکه نخستین قهرمانی وی در بارسا نیز با شکست آتلتیک بیلبائو و قهرمانی در جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا رقم خورده بود. گوآردیولای ۴۱ ساله با ۱۴عنوان قهرمانی‌اش موفق‌ترین مربی باشگاه پر افتخار بارسلونا شمرده می‌شود.