پرسپولیس یک گام تا صعود

تیم فوتبال پرسپولیس در حساس‌ترین بازی خود امشب در عربستان و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاتحاد می‌رود.

تیم فوتبال پرسپولیس که به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته باید امشب میهمان الاتحاد عربستان باشد. سرخپوشان اگر چه در اوایل اردیبهشت چه در لیگ و چه در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی کسب نکردند، اما با پیروزی مقابل الشباب توانستند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند. هر چند که کسب یک امتیاز مقابل الهلال در تهران صدرنشینی شاگردان دنیزلی در این گروه را قطعی می‌کرد. با این حال پرسپولیسی‌ها که با حضور مدیرعامل تیم در اردوی‌شان و پرداخت شدن پاداش‌هایی که پیش از این وعده آنها داده شده بود، از نظر روحی هم شارژ شدند، در حالی به مصاف الاتحاد می‌روند که می‌دانند تنها پیروزی در مقابل این تیم و صعود به مرحله نیمه نهایی می‌تواند دل هواداران را خوشحال کند.

از اردوی پرسپولیس خبر می‌رسد مصدومیت علی کریمی که پس از بازی با الشباب برای این بازیکن به وجود آمده بود، برطرف شده و شاید تنها نگرانی سرمربی ترک تبار سرخپوشان وضعیت مهرداد پولادی باشد که در بازی گذشته نیز نمایش موثری برای تیمش داشت.

حضور بازیکنان با تجربه‌ای همچون کریمی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و همچنین وجود بازیکن مطمئنی چون آودوکیچ درون دروازه‌ دست دنیزلی را برای این بازی بازتر خواهد کرد. همچنین ایمون زاید که با پنج گل زده در رده دوم جدول بهترین گلزنان لیگ قهرمانان حضور دارد، امید اول گلزنی برای تیمش به حساب می‌آید.

در عین حال از اردوی تیم عربستانی خبر می‌رسد که مسائل مالی کمی این تیم را دچار حاشیه کرده و بازیکنان الاتحاد هم به همین خاطر مشکلاتی را در چند روزگذشته تجربه‌ کرده‌اند. باشگاه الاتحاد روز گذشته اعلام کرد که سعود کریری و احمد عسیری به شرایط بازی رسیده‌اند و در بازی روز چهارشنبه حضور خواهند یافت، اما حضور فوزی عبدالغنی بازیکن مغربی این تیم هنوز در هاله‌ای از ابهام است. رائول کانیدا سرمربی اسپانیایی این تیم اعلام کرد که به احتمال زیاد محمد نور کاپیتان با تجربه این تیم را به علت شرایط نامناسب بدنی در ترکیب اصلی قرار نخواهد داد.

همان طور که مصطفی دنیزلی در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل الشباب گفت پرسپولیس با هر شرایطی که داشته باشد، باید برای شکست الاتحاد به میدان برود. هر چند خود دنیزلی عنوان کرده بود که الاتحاد یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا است. با این حال در تازه‌ترین صحبت‌هایش به دفاع از نام و اعتبار پرسپولیس اشاره کرده و گفته است این تیم برای پیروزی به جده می‌رود. در آن سو سرمربی الاتحاد هم در دیدار تیمش با پرسپولیس گفته هدف ما راهیابی به فینال است و برای ما فرقی نمی‌کند که با چه حریفی در این مسیر روبه‌رو می‌شویم. دیدار تیم‌های پرسپولیس و الاتحاد ساعت ۲۲:۴۰ امشب در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل جده برگزار می‌شود.