جدال مهرام با پتروشیمی برای دفاع از عنوان قهرمانی

بیست و سومین دوره لیگ بر‌تر بسکتبال به ایستگاه آخر رسید و مهرام و پتروشیمی برای به دست آوردن جام قهرمانی باید ماراتن ۲۰۰ دقیقه‌ای خود را از امروز آغاز کنند.

ماراتن مهرام و پتروشیمی در مرحله نهایی لیگ بر‌تر بسکتبال ایران از امروز، آغاز می‌شود. مهرام مدافع عنوان قهرمانی برای پنجمین سال پیاپی راهی فینال لیگ بر‌تر شده است و این بار باید برابر پتروشیمی از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. مهرامی‌ها با جوانگرایی که در ترکیبشان ایجاد کردند بدون شکست به فینال لیگ بیست و سوم رسیدند. صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، په‌په سو و نیکولا تسکیتیشویلی بازیکنان اصلی این تیم هستند و از نیمکت‌نشین‌های این تیم نیز می‌توان به فرید اصلانی، امیر صدیقی، آرمان زنگنه، مهدی اسماعیلی، محمد درگی، محسن مرادخانی و سجاد مشایخی اشاره کرد. آنها این فصل با هدایت مصطفی هاشمی قهرمان غرب‌آسیا نیز شدند و در لیگ هم شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند و با توجه به حضور سه ملی پوش بزرگ ایران در این تیم، این شانس برای آنها بیشتر نیز می‌شود.

درحالی که با تعویق چهار ماهه باشگاه‌های آسیا، فینال لیگ بر‌تر در کانون توجه مهرامی‌ها قرار دارد از طرف دیگر تیم پتروشیمی بندرامام(ره) پس از ۲۰۰ دقیقه مبارزه با فولادماهان اصفهان این تیم را شکست داد و برای سومین بار راهی فینال لیگ بر‌تر شد.

پس از شش سال مهران شاهین طبع پتروشیمی را به فینال لیگ بر‌تر رساند تا برابر حریف دیرین خودش برای قهرمانی مبارزه کند. جوزف فورته، مهراد آتشی، سعید داورپناه، جلیل آکندله و آیدین کبیر ترکیب ثابت شاهین طبع را تشکیل می‌دهند و از بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم می‌توان به یونس لاله‌زاده، محمد جمشیدی، هومن رضایی، محمد شاهسوند، صالح فروتن و وحید حاجیان اشاره کرد. البته حامد سهراب‌نژاد کاپیتان پتروشیمی اگر از مصدومیت‌‌ رها شود مطمئنا در ترکیب ثابت این تیم خواهد بود.

نبرد پتروشیمی و مهرام از هر نظر حساس خواهد بود. تقابل همیشگی این دو تیم به عنوان دو باشگاه مدعی در لیگ و تقابل مصطفی هاشمی و مهران شاهین طبع به عنوان دو مربی که جایشان را در تیم‌ها عوض کرده‌اند. مصطفی هاشمی باید از عنوان قهرمانی دفاع کند که مهرام آن را با هدایت مهران شاهین طبع به دست آورد و شاهین طبع نیز باید برابر تیمی مبارزه کند که فصل گذشته خودش آن‌را قهرمان کرده است. تقابل بازیکنان دو تیم با مربیان سابقشان نیز از دیگر ویژگی‌های فینال این فصل از لیگ بر‌تر بسکتبال خواهد بود.