اظهارات علی کریمی در پایان بازی روز سه شنبه پرسپولیس ـ ‌الهلال عربستان به معنای خداحافظی این بازیکن با فوتبال ایران است بازیکنی که اصولا وقتی به غریزه خشمگین خود برمی‌گردد چیزی جلودارش نیست. علی کریمی روز‌سه‌شنبه در واکنش به شعارهایی که علیه‌اش می‌دادند، اعلام کرد که هواداران این ۳ بازی را تحملش کنند و او از پرسپولیس جدا خواهد شد. علی کریمی با وجود سن و سال بالا اگرچه امسال در رقابت‌های لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا انتظارات را برآورده نکرد مشتریان پروپاقرصی در ایران و حتی خارج از کشور دارد. اولین مقصدی که برای علی کریمی در نظر گرفته شده شگفت‌زده‌تان می‌کند. دوستان نزدیک علی کریمی می‌گویند او به احتمال زیاد به شهر انزلی خواهد رفت تا در ملوان بازی کند و علت اصلی این تصمیم نزدیکی او با مازیار زارع و پژمان نوری است، بازیکنانی که قصد کرده‌اند امسال همه ستاره‌های انزلی‌چی را در ملوان جمع کنند کاری که البته با توجه به شرایط مالی ملوان با اما و اگر زیادی مواجه است.

اما برای علی کریمی مقصدهایی هم قابل پیش بینی است یکی از آنها لیگ هندوستان است که امسال به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در فوتبال به دنبال ستاره‌های خارجی است و البته علی کریمی یک گزینه بالقوه برای آنهاست گرچه زندگی در هند دشواری‌های خود را دارد و کریمی این کشور را به عنوان مقصد ایده‌آل قبول ندارد.

شایعه دیگر در مورد لیگ آمریکا است که سال‌ها است گفته می‌شود کریمی به آن جا خواهد رفت. اما شدت رقابت و بازی فیزیکی در آمریکا به حدی است که حضور کریمی در آن سطح از آمادگی کمی دشوار به نظر می‌رسد، بنابراین شاید اگر کریمی بخواهد در خارج از ایران به فوتبال ادامه دهد گزینه‌های عربی شاید بهترین انتخاب باشند جایی مثل قطر و حتی امارات که کریمی همچنان هواخواهان خود را در آنجا دارد.

حضور کریمی در سایپا هم بعید نیست. با توجه به حضور یکی از دوستان بسیار نزدیک حبیب کاشانی در این تیم و رابطه خوب کاشانی و کریمی اینجا هم می‌تواند یک مقصد نزدیک باشد.

تصمیم‌گیری علی کریمی برای آینده کار راحتی نیست، اما به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد چیزی که باعث تاسف است این است که علی کریمی در مرحله دوم بازگشت هم موفقیت قابل توجهی در پرسپولیس کسب نکرد و با ناراحتی از تیم جدا شد. درست مثل دفعه پیش که به عنوان بمب نقل و انتقالات پرسپولیسی شد.