بازیکنان پرسپولیس درمظان کم‌فروشی

پنجمین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با راهیابی تیم سپاهان ایران به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها و تنزل تیم پرسپولیس به رتبه دوم گروه D این مسابقات پیگیری شد. هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا روز سه شنبه با برگزاری هشت بازی در گروه‌های چهارگانه اول پیگیری شد که طی آن تیم‌های الاهلی و الهلال عربستان، سپاهان ایران، الغرافه قطر، سنترال کوئست مارینرز استرالیا، کاشیوا ریسول ژاپن و جئونبوک موتورز کره‌جنوبی مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.در پایان دیدارهای این روز تیم‌های سپاهان ایران و الاهلی عربستان صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا قطعی شده و تیم‌های الشباب امارات، لخویای قطر، النصر امارات، تیانجین تدای چین، نسف قارشی ازبکستان، العربی قطر و گامبااوزاکای ژاپن عملا شانسی برای راهیابی به جمع تیم‌های برتر رقابت‌ها نخواهند داشت.

چگونگی صعود پرسپولیس از گروه D

تیم فوتبال پرسپولیس به همان‌ اندازه که شانس راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را دارد، ممکن است از دور این مسابقات حذف شده یا حتی صدرنشین گروهش شود. پرسپولیس هشت امتیازی برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تنها یک امتیاز از دیدار با الشباب می‌خواهد؛ چرا که با این یک امتیاز بالاتر از تیم الغرافه جواز صعود به جمع تیم‌های برتر رقابت‌ها را کسب می‌کند. از آنجایی که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عملکرد تیم‌ها در دیدارهای رودررو را لحاظ می‌کنند، تیم پرسپولیس از این حیث شرایط بهتری نسبت به حریف قطری دارد و می‌تواند بالاتر از این تیم به مرحله بعدی مسابقات راه یابد.براساس این گزارش، پرسپولیسی که می‌تواند با یک تساوی به مرحله دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یابد، حتی در گروه D شانس صدرنشینی هم دارد. این تیم اگر الشباب امارات را شکست دهد و در مقابل الغرافه در بازی مرگ و زندگی مقابل الهلال عربستان به یک پیروزی یا تساوی برسد، آن‌وقت پرسپولیس صدرنشین گروه D خواهد شد. با این اوصاف در دیدارهای هفته پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های آسیا هر چهار تیم گروه D با هدف پیروزی به میدان می‌روند. الهلال، پرسپولیس و الغرافه برای صعود برد می‌خواهند و الشباب برای اعاده حیثیت. در دیدارهای روز پایانی گروه D باید منتظر اتفاقاتی خاص و ویژه باشیم، شاید در آخرین لحظه ورق رقابت در این گروه برگشت.

درگیری هواداران وبازیکنان در هتل

تعدادی از هواداران دو آتشه پرسپولیس با برخی از بازیکنان درگیری پیدا کردند.به گزارش خبرآنلاین تعدادی از هواداران پرسپولیس که از باخت این تیم به الهلال حسابی ناراحت بودند با برخی از بازیکنان از جمله وحید‌هاشمیان درگیری لفظی پیدا کردند. این اتفاق در حالی افتاده است که پرسپولیسی‌ها از در شرقی ورزشگاه آزادی را ترک کردند و جالب اینجا است که ۱۰ مامور که در یک خودروی تویوتا نشسته بودند کاروان آنها را تا هتل اسکورت کردند.پرسپولیسی‌ها که برای جلوگیری از هرگونه درگیری یک ساعت هم در ورزشگاه آزادی ماندند تا هواداران آنجا را ترک کنند اصلا انتظارش را نداشتند که این درگیری‌ها در هتل محل اقامتشان یقه آنها را بگیرد.هنوز هیچ‌کدام از مسوولان باشگاه پرسپولیس در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز ناراحتی از شکست خانگی تیمش برابر الهلال عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: من هم مثل هواداران پرسپولیس از این شکست ناراحت هستم و این برای دومین بار در طول زندگی ام است که معده درد گرفته ام. مصطفی دنیزلی پس از شکست یک بر صفر عصر سه شنبه تیمش برابر الهلال عربستان در سالن کنفرانس خبری ورزشگاه آزادی ضمن بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: این را باید قبول کنیم که امروز روز خوبی نداشتیم و نتیجه را خیلی راحت واگذار کردیم.

وی در خصوص اینکه الهلال به عمق دفاع پرسپولیس لطمه می‌زد، گفت: برای اینکه تشخیص دهیم الهلال به قلب دفع ما حمله می کرد نیاز نیست مربی باشید. چرا که خیلی واضح و مشخص است که نقطه قوت الهلال استفاده از قلب خط دفاع بوده و هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت به قلب دفاع ما نفوذ می کرد. ویژگی‌ای که ما نتوانستیم آن را کنترل کنیم.

دنیزلی ضمن یادآوری دوباره اینکه ۱۰ بازیکن از ۲۸ بازیکن پرسپولیس کنار گذاشته خواهند شد، گفت: این اتفاقی است که در نهایت رخ خواهد داد اما نباید فراموش کنیم که ما در گروه سختی در حال رقابت هستیم و بازیکنانم تا به امروز خیلی خوب بازی کرده و امتیاز جمع کردند.وی همچنین تاکید کرد: هر اتفاقی که رقم خورده نیازی نیست که این همه فشار روی بازیکنانم باشد. اگر هم قضیه ای هست من بالای سر تیم هستم و من باید پاسخگو باشم نه شاگردانم. سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز تاکید کرد زردپوشان با پیروزی شیرین برابر النصر، برای قهرمانی در ایران و موفقیت در آسیا انرژی بسیار بیشتری گرفتند.

«زلاتکو کرانچار» پس از پیروزی تیم فوتبال سپاهان برابر النصر در امارات ضمن بیان مطلب فوق افزود: سپاهان بازی زیبایی را به نمایش گذاشت، گرچه در دقایق ابتدایی النصری‌ها کمی ما را تحت فشار گذاشتند اما در ادامه با افزایش حملات‌مان‌ توانستیم حاکم مطلق میدان شویم و گل نخست‌مان هم ارمغان حملات متعددمان بود.

وی همچنین در مورد رعایت بازی جوانمردانه و اخلاق‌مداری توسط امید ابراهیمی در جریان نواختن ضربه پنالتی تاکید کرد: در این پنالتی تصمیم ما این بود بازی جوانمردانه رعایت شود و خوشحالم که این مهم را رعایت کردیم. مطمئنم که حرکت جوانمردانه ما در پنالتی امید ابراهیمی بارها مرور شده و می‌تواند به یک الگو تبدیل شود.