ایران میزبان جام‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال 2013

با اعلام فدراسیون جهانی کشتی(فیلا)، ایران به عنوان میزبان رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب شد. به گزارش ایسنا، فدراسیون کشتی اعلام کرد: با رایزنی‌های بسیار زیاد صورت گرفته توسط مسوولان فدراسیون کشتی با رافائل مارتینتی رییس و دیگر مسوولان فدراسیون جهانی کشتی، فیلا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۳ را به ایران واگذار کرد. در نامه‌ای که با امضای رییس سوئیسی فیلا به فدراسیون کشتی ایران ارسال شده، آمده است: «پیرو اعلام آمادگی فدراسیون شما، برای برگزاری جام جهانی، خوشحالم اطلاع دهم که کمیته اجرایی فیلا برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۳ آزاد و فرنگی را به شما واگذار کرده است.»

این مسابقات با حضور ده تیم برتر جهان به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود و از مسابقات مهم فیلا بعد از مسابقات جهانی و قاره‌ای محسوب می‌شود. زمان این رقابت‌ها ۵ و ۶ اسفندماه سال ۹۱ خواهد بود و جوایز هر رشته دویست هزار دلار است.

آخرین باری که جام جهانی کشتی آزاد در ایران برگزار شد، سال ۲۰۰۹ بود که ایران پس از آذربایجان نایب قهرمان شد. همچنین پیش از این جام‌جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۰۵ نیز به میزبانی ایران برگزار شده است.