شاگردان دنیزلی و کرانچار کار را یکسره می‌کنند؟

امروز دو نماینده ایران برای قطعی کردن صعود خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان می‌روند. تیم فوتبال پرسپولیس امروز باید در یک بازی حساس به مصاف الهلال برود که شاید به نوعی مهم‌ترین بازی فصل سرخپوشان باشد. پس از دو شکست سنگین و ناامیدکننده پرسپولیس مقابل سایپا و تراکتورسازی در لیگ ‌برتر و اعتراض هواداران در تمرین این تیم به برخی بازیکنان، طرفداران تیم سرخپوش بی‌صبرانه منتظر قطعی شدن صعود تیم‌شان از گروه D هستند چراکه تنها، موفقیت پرسپولیس در آسیا می‌تواند نتایج ضعیف و تحقیرآمیز این تیم در لیگ را جبران کند.

از طرفی انتقادهایی که دنیزلی پس از شکست مقابل تراکتورسازی مطرح کرد و گفت ۱۰ بازیکن پرسپولیس باید از این تیم بروند، جو خاصی در میان بازیکنان پرسپولیس حاکم کرده و این نگرانی وجود دارد که برخی بازیکنان این تیم با این صحبت‌های دنیزلی که به گفته مدیرعامل این باشگاه قطعا سرمربی فصل بعد تیم است، دچار بی‌انگیزگی شوند، هرچند صعود در آسیا، هدفی است که شاید هیچ بازیکنی را به بی‌انگیزگی سوق ندهد.

پرسپولیس برای بازی با الهلال علاوه بر در اختیار داشتن نفرات آسیایی‌اش، مشکل خاصی از نظر مصدومیت بازیکنان ندارد. شاید تنها نگرانی دنیزلی بابت بازی کردن یا نکردن شیث رضایی باشد که در دیدار مقابل الغرافه عملکرد بسیار خوبی در خط دفاع سرخپوشان داشت. همچنین جواد کاظمیان و ایمون زاید مصدومیت جزیی دارند که به گفته پزشک باشگاه هنوز وضعیت آنها برای حضور در این بازی مشخص نیست.

در آن سوی میدان الهلال که با پیروزی مقابل الشباب خود را به پرسپولیس رسانده، برای امتیاز گرفتن از نماینده ایران به ورزشگاه آزادی می‌آید، با این حال آبی‌پوشان عربستانی، سه بازیکن خود به نام‌های محمد نامی و عبدالعزیز دوساری را به دلیل مصدومیت و سلطان البیشی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. همچنین ویلهلمسون مهاجم سوئدی این تیم، مصدوم است و روزنامه الریاض عربستان اعلام کرد که به تهران سفر نخواهد کرد. این روزنامه عربستانی همچنین احتمال حضور نواف عابد هافبک وسط این تیم را در هاله ای از ابهام دانست. با این حال الهوساوی به این بازی می‌رسد.

چیزی که مسلم است، هواداران پرسپولیس که در دیدار مقابل الغرافه نشان دادند همیشه پشت سر تیمشان هستند، باید در حساس‌ترین دیدار فصل تیم‌شان، با پر کردن ورزشگاه آزادی، بار دیگر بر اندام اصلی ترین رقیب پرسپولیس در گروه، لرزه بیندازند.

دو تیم در حالی در دیدار رفت به مصاف هم رفتند که نماینده‌ ایران توانایی شکست حریف خود حتی در عربستان را داشت، اما در حالی که سعودی‌ها ده نفره شده بودند و با پنالتی زیبای کریمی عقب افتاده‌ بودند، روی غفلت سرخپوشان توانستند، از دیدار خانگی خود حداقل امتیاز را بگیرند.

در گروه C هم تیم فوتبال سپاهان که در هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا در زمین لخویای قطر مغلوب شد، باید به مصاف النصر امارات برود تا همچنان امیدهای خود را برای صعود از گروه حفظ کند.

زردپوشان اصفهان که در لیگ برتر همچنان صدرنشین هستند و تنها چند گام دیگر با قهرمانی فاصله دارند، با تمام قوا به امارات می‌روند تا النصر را همانند دیدار رفت بار دیگر با شکست روبه‌رو کنند.

سپاهان، یکی از با سابقه‌های کشورمان در آسیا که فصل گذشته این رقابت‌ها را به راحتی هر چه تمام از دست داد با این تفکر امشب در امارات مقابل النصر صف آرایی می‌کند که ضمن جبران شکست هفته گذشته مقابل لخویا، صعود خود به مرحله حذفی را نیز قطعی کند. زردپوشان اصفهانی در دیدار رفت کار را با پیروزی یک بر صفر مقابل یاران لوکا تونی در اصفهان آغاز کردند و در ادامه با تساوی خارج از خانه مقابل الاهلی و برتری مقابل لخویا دور رفت را با ۷ امتیاز و صدرنشینی به پایان رساند. این تیم هفته گذشته در دقایق پایانی نتیجه را به لخویا واگذار کرد، اما این موضوع خیلی نمی‌تواند در روند موفقیت زردپوشان خللی ایجاد کند و در صورت کسب هر ۳ امتیاز دیدار امشب برابر شاگردان زنگا، این تیم با ۱۰ امتیاز خود را در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا خواهد دید.