سولماز عباسی المپیکی شد

بانوی روئینگ سوار تیم ملی کشورمان دومین سهمیه المپیک ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک روئینگ آسیا در کره‌جنوبی را کسب کرد. به گزارش سایت فدراسیون قایقرانی، در روز پایانی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک روئینگ در قاره آسیا که در شهر گونگجو کره‌جنوبی برگزار شد، در فینال A ماده تک‌نفره سنگین وزن بانوان، سولماز عباسی با به دست آوردن عنوان سوم این مسابقه، موفق به کسب دومین سهمیه کاروان روئینگ کشورمان شد.

سولماز عباسی در این رقابت با «روتاراسکا رودنبرگ» از تایلند، «اسوتلانا گرمانویچ» از قزاقستان، «هارونا ساکاکیبارا» از ژاپن، «یجی کیم» از کره‌‍ جنوبی و «کا من لی» از هنگ‌کنگ مسابقه داد که در نهایت با زمان ۷:۵۳:۳۱ دقیقه و تنها با اختلاف یک ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

با این نتیجه قهرمان شایسته تیم ملی موفق به کسب دومین سهمیه المپیک رشته روئینگ کشورمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک روئینگ شد.

همچنین پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۰ کیلو و حبیب‌الله اخلاقی فرنگی‌کار وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان با قهرمانی در رقابت‌های کشتی گزینشی چین المپیکی شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛ هادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد. او در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و برای حضور در فینال نیز دانیل رارس چینتوان از رومانی را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و سهمیه المپیک را کسب کرد.

هادی در دیدار فینال به دلیل حاضر نشدن نیک ماتوهین از آلمان برنده اعلام شد و بر سکوی نخست ایستاد. اخلاقی توانست سهمیه المپیک را از آن خودش کند.