برای المپیکی شدن به ژاپن می‌رویم

رییس فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در مسابقات انتخابی ژاپن المپیکی می‎شود، گفت: البته به دنبال این موضوع نیستیم چون برای قهرمانی به ژاپن می‌رویم تا به این واسطه المپیکی شویم. محمدرضا داورزنی به نشست هیات رییسه کنفدراسیون والیبال آسیا که هفته گذشته در آن شرکت داشت، اشاره و اظهار کرد: والیبال ایران در سطح آسیا اثبات کرده که یکی از قدرت‌های برتر است. در این اجلاس ایران تنها کشوری بود که مورد تشویق قرار گرفت چون سال گذشته در دو بخش سالنی و ساحلی قهرمان آسیا شدیم.

وی تصریح کرد: دراین اجلاس برای دقایقی تصویرهایی از میزبانی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و جمعیت تماشاگران حاضر در سالن به نمایش گذاشته شد. حضور تماشاگران باعث تعجب رییس فدراسیون جهانی هم شد و اینکه ایران با این قابلیت در سطح دنیا تلاش می‌کند تا پله پله خود را در میان قدرت‌های آسیا بالاتر ببرد.

رییس فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه زمانی والیبال ایران در رده بیست و ششم جهان قرار داشت، خاطرنشان کرد: اما حالا در رده دوازده هستیم و رسیدن به این جایگاه کار راحتی نبوده است. البته به داشتن این جایگاه هم بسنده نخواهیم کرد چون می‌خواهیم به ترتیب به جمع هشت و ۶ تیم برتر راه یابیم و حتی یکی از سه تیم برتر شویم. البته رسیدن به این هدف کار زیادی لازم دارد.

به گزارش مهر،داورزنی درخصوص گرفتن سهمیه المپیک در ژاپن گفت: سعی‌مان این بوده تا با فراهم کردن اردوها و دیدارهای تدارکاتی موردنظر، تیم ملی را با بهترین آمادگی ممکن راهی مسابقات کنیم، ضمن اینکه هماهنگ کرده‌ایم تا بازیکنان چند روز زودتر راهی ژاپن شوند. وی با یادآوری اینکه بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک (ژاپن) سهمیه المپیک می‌گیرد، تاکید کرد: البته ایران به دنبال قهرمانی در این رقابت‌هاست. تیم ایران به ژاپن می‌رود تا بهترین تیم آسیایی شده و به این واسطه المپیکی شود. حرف زدن در این مورد سخت و سنگین است، اما ما برای قهرمانی به ژاپن می‌رویم. این هدف کادر فنی نیز هست تا به واسطه آن هم بهترین تیم آسیایی شویم و هم المپیکی.

رییس فدراسیون والیبال درپایان اظهارکرد: در حال حاضر ۷۰ درصد شانس المپیکی شدن داریم. امیدواریم تا زمان حضور در مسابقات انتخابی المپیک با مشکلی مواجه نشویم تا در نهایت کاروان ورزشی ایران با حضور تیم ملی والیبال ایران بتواند جلوه بهتری برای شرکت در بازی‌های المپیک لندن بگیرد.