دربی نفس‌گیر منچستر با طعم قهرمانی

دربی شهر منچستر در هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس در شرایطی کاملا متفاوت با گذشته و این‌بار با طعم قهرمانی فصل، امشب برگزار می‌شود.

آخرین جدال هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ به نبرد نفس‌گیر دو همشهری از منچستر اختصاص دارد. دربی که به باور تحلیلگران فوتبال در سراسر جهان و حتی اعضای دو تیم سرخ و آبی‌پوش، در فاصله ۳ هفته تا پایان فصل، در عمل‌ چهره قهرمان لیگ برتر را به احتمال بسیار مشخص خواهد کرد. منچستر یونایتد در حال حاضر با ۸۳ امتیاز از ۳۵ بازی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. منچستر سیتی نیز با ۸۰ امتیاز و سه امتیاز کمتر از رقیب همشهری خود در جایگاه دوم حضور دارد. بر این اساس مصاف این دو رقیب در شرایطی کاملا متفاوت با گذشته انجام خواهد شد. این جدال علاوه بر ۳ امتیاز ارزشمندش، در ورزشگاه «اتحاد» یک عامل و انگیزه افزون‌تر نیز دارد و آن روشن شدن چهره تیم برتر لیگ و در نهایت تعیین قهرمان فصل است! دو تیم که از ابتدای فصل جاری رقابت فشرده‌ای را بر سر کسب عنوان مقام قهرمانی لیگ برتر آغاز کردند، از همان بدو شروع کار در دو پله اول و دوم جدول، هفته‌ها «جا» خوش کرده و خود را شایسته کسب عنوان قهرمانی معرفی کردند. این رقابت در حالی انجام می‌شود که تا اواخر زمستان، منچسترسیتی به لطف خرید‌های گران و پرشمارش در مدت دو، سه سال گذشته، رده اول جدول را با فاصله در اختیار داشت و همشهری‌های اولدترافوردی را در رده دوم می‌دید. در آن موقع تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند صدرنشینی این تیم استمرار خواهد یافت و بالاخره من‌سیتی رنگ قهرمانی را خواهد دید. اما چند نتیجه ضعیف و لغزش‌های عجیب و باورنکردنی سبب شد تا تیم آبی‌‌پوش «صدر» را از دست دهد و یونایتدها را به جای خود در جایگاه اول ببیند.در این حال تحت تاثیر نتایج پرانتقادی که روبرتو مانچینی با «سیتی‌ها» در ابتدای بهار گرفت و فاصله این تیم با شیاطین سرخ زیاد شد، از این رو کارشناسان شانس اندکی را برای «آبی‌های آسمانی» قائل شدند و اعلام کردند یونایتدها بازهم قهرمانی را از آن خود خواهند کرد.

دربی منچستر رکورد ال کلاسیکو را می‌شکند

بر اساس اعلام رسانه‌های انگلیسی دیدار حساس تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی بیش از ۶۵۰ میلیون بیننده خواهد داشت. به گزارش ورد ساکر، پیش‌بینی می‌شود دیدار تیم‌های همشهری یونایتد و سیتی رکورد تعداد تماشاگران در دنیای فوتبال را بشکند. بیش از ۶۵۰ میلیون بیننده تلویزیونی در ۱۹۰ کشور جهان دیدار این دو تیم را تماشا خواهند کرد تا قهرمان این فصل را بشناسند. به این ترتیب این بازی رکورد ۵۵۰ میلیون بیننده برای بازی ال کلاسیکو را خواهد شکست.