شمشیرباز ایران المپیکی شد

ایران برای اولین بار توانست در شمشیربازی جواز حضور در المپیک را بگیرد. رقابت‌های شمشیربازی زون آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از روزجمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایاما ژاپن آغاز شد.

مجتبی عابدینی ملی‌پوش ایران در اسلحه سابر با حضور یافتن در مرحله مقدماتی ابتدا با حریفانی از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر وعراق مواجه شد که با شکست تمامی آنها وارد مرحله حذفی شد که در این بخش نیز به دلیل کامیابی در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبه‌رو شد.

در مرحله بعد نیز عابدینی با شکست حریف قزاقستانی وارد مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله هم توانست با از میان برداشتن شمشیرباز قدر چین تایپه به مرحله فینال راه یابد.

در مرحله فینال نیز عابدینی با وجود حضور بیش از هزار تماشاچی ژاپنی در سالن توانست شمشیرباز کشور میزبان را هم مغلوب توانایی‌های خود کند و به مدال طلای این رقابت‌ها و به دنبال آن برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند.

تاکنون تنها ۱۸ کشور در جهان موفق شده‌اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کنند که ایران یکی از این کشورها است.